A Forma-1-es csapatok egy duplán bebiztosított kerékelhagyás-gátló rendszerrel kell, hogy rajthoz álljanak a szeptemberben esedékes Szingapúri Nagydíjtól, a bokszutcai biztonság javítása érdekében.
A Forma-1-es csapatok egy duplán bebiztosított kerékelhagyás-gátló rendszerrel kell, hogy rajthoz álljanak a jövő hónapban megrendezésre kerülő Szingapúri Nagydíjtól, a bokszutcai biztonság javítása érdekében.
Azt követően, hogy a Német Nagydíjon kis híján tragédia történt, mikor Mark Webber egyik hátsó kereke elszabadult a rossz rögzítés miatt, és eltalálta a FOM egyik operatőrét – akinek bordái törtek – az FIA minden eddiginél szigorúbb szabályok bevezetését sürgeti.
A Magyar Nagydíjtól már csak a bokszutca falán dolgozhattak az operatőrök és meghatározott számú médiaképviselő kapott belépési engedélyt az edzésekre, az FIA tovább ment és mélyreható elemzése után úgy döntött, hogy még szigorúbban szabályozza a kerékelhagyás-gátló rendszereket.
Bár a szabályzat eddig is kimondta, hogy szükséges egy blokkoló rendszer, ám annak kivitelezése a csapatokra volt bízva, nem volt specifikálva. Erről azonban kiderült, hogy csak abban az esetben működőképes, ha a kerék korrekt módon lett rögzítve.
Éppen ezért az egyszer biztosított rendszert egy duplán biztosított veszi át a Szingapúri Nagydíjtól. Az első gát akkor lép életbe, ha egy jól rögzített kerék próbálna leválni, a második viszont akkor, ha a rögzítés nem volt tökéletes, ami a bokszkiállások alkalmával lehetséges.
A csapatok a nyári szünetben értesítve lettek erről, így egyesek már a múlt hétvégi Belga Nagydíjon ki is próbálták azt. A McLaren sportigazgatója, Sam Michael a következőket mondta: „Pénteken kipróbáltuk Belgiumban, és bizonyára ismét próbára tesszük azt pénteken Monzában.”
„Egy kicsit más, főleg úgy, hogy azon a területen módosítottak, ahol minden ezred számít, így akár relatíve komoly különbséget is eredményezhet. Egy apró módosítás is boríthatja a design-t és felboríthatja az egész rutint.”