A csapatok egy átdolgozott rádió-kommunikációs szabálykönyvet kaptak a Magyar Nagydíj előtt, miután többen megkérdőjelezték az eddig érvényben lévő szövegezését és részletességét.
A Forma-1-es csapatok egy átdolgozott rádió-kommunikációs szabálykönyvet kaptak a Magyar Nagydíj előtt, miután többen megkérdőjelezték az eddig érvényben lévő szövegezését és részletességét a Silverstone-ben történteket követően.
Nico Rosberg elvesztette a második helyét a Brit Nagydíjon, miután a Mercedest bűnösnek találták, amiért megsértette a rádiócsendre vonatkozó szabályokat a futam alatt és instrukciókkal látta el versenyzőjét, hogyan úszhat meg egy potenciális váltóhibát és az azzal járó kiesését.
Bár a sportfelügyelők azt hozták ki, hogy a csapat nem sértett szabályt azzal, hogy figyelmeztette versenyzőjét a meghibásodásról, mások korábban nem szólhattak pilótáiknak a potenciális fékhibákról, amik kiesésekhez, sőt akár nagyobb balesetekhez is vezethettek volna.
Továbbá az, hogy Rosberg csak egy tíz másodperces időbüntetést kapott, egyesekben azt a félelmet keltette, hogy a jövőben bizonyos csapatok esetleg bevállalják az enyhe büntetés kockázatát, mert azzal még mindig kevesebbet veszítenek, mint egy biztosra vehető kieséssel.
Mindezeket figyelembe véve, az FIA kiadott egy módosított szabályzatot a rádiócsendre vonatkozóan, ami már a Magyar Nagydíjtól érvénybe lépett.
Ez pedig kimondja, hogy abban az esetben, ha egy csapat problémáról értesíti a versenyzőjét, annak automatikusan a bokszba kell hajtania esetleges további vizsgálatra, ami egyben azt is jelenti, hogy jelentős időt veszít – ezzel megakadályozva a felesleges beavatkozást a csapatok részéről.
Ami pedig a beállításokra vonatkozó instrukciókat tekinti, az FIA egyértelműen megfogalmazta, hogy a csapatok felelőssége, hogy bizonyítsák: a módosításokkal nem szerezhetett előnyt a pilóta, és nem olyan instrukciók érkeztek, amikkel az eredeti beállítást oly módon változtatták meg, hogy az pozitív hatással volt az autó teljesítményére.
Az esetleges sérülésekre vonatkozó figyelmeztetések is szigorodtak, mostantól kezdve csak annyit lehet közölni a versenyzővel, hogy a karosszéria sérült, más alkatrészt nem nevezhetnek meg.
Egy másik módosítás is bekerült a szabályba, méghozzá az, hogy a rádiócsend megsértése csak akkor számít, ha az autó elhagyja a bokszutcát, ugyanis korábban az állt a kézikönyvben, hogy a garázs elhagyása után már semmiféle ilyen jellegű kommunikáció nem engedélyezett.
Ez azt is jelenti, hogy a versenyzővel közölhetnek bármit, mikor a bokszutcában halad.