Az eső miatt többször is elcsúsztatott időmérő második kétharmadát helyi idő szerint vasárnap délelőtt rendezik meg Ausztráliában, miután a pálya állapota és a látási viszonyok nem tették lehetővé az edzés folytatását.
Az eső miatt többször is elcsúsztatott időmérő második kétharmadát helyi idő szerint vasárnap délelőtt rendezik meg Ausztráliában, miután a pálya állapota és a látási viszonyok nem tették lehetővé az edzés folytatását.
Az időmérő edzés tervezett kezdésekor (magyar idő szerint 7 óra, helyi idő szerint 17 óra) szakadt az eső Melbourne-ben, ami azt eredményezte, hogy a versenyirányítás 10 perccel későbbre halasztotta a rajtot. A döntés teljesen indokolt volt, hiszen helyenként kisebb patakok folydogáltak a pályán.
Az orvosi autó folyamatosan tesztelte a kézi erővel is takarított pálya állapotát, és az illetékesek úgy döntöttek, újabb két alkalommal, tíz-tíz perccel eltolják a rajtot.
Az időmérő edzés menete minimális módon változott a tavalyihoz képest, hiszen csökkent a mezőnyt alkotó autók száma. Ha úgy tetszik, a Hispania már a télen kiesett, így a Q1 és a Q2 végén hat-hat versenyző búcsúzik el a további küzdelmektől, szemben a tavalyi hét-héttel.
Az idény első kvalifikációja tehát félórás csúszással kezdődhetett meg. A mezőny értelemszerűen az esőgumikon gördült ki a pályára a Q1 elején. Azonban így is nehezen boldogultak egyesek: Giedo van der Garde a Caterham, Felipe Massa a Ferrari első légterelőjét törte össze, Lewis Hamilton pedig a Mercedes hátulját ütötte meg egy megpördülés után. Mindannyian folytatni tudták, sőt, Hamiltonnak hiába szóltak a bokszból, ő a sérült légterelővel is kinn maradt.
A köridők terén Nico Rosberg kezdett a legjobban, de némi meglepetésre mintegy nyolc perccel a leintés előtt Jean-Eric Vergne ugrott az élre a Toro Rossóval. Az már nem volt meglepetés, amikor nem sokkal utána Sebastian Vettel vette át a vezetést.
Az utolsó bő öt percre néhányan már az intermediate gumikat is feltetették autóikra, ekkor ezek már jobban szuperáltak, az ideális ív ugyanis száradni és tisztulni kezdett. A húzás jónak bizonyult, mert Jenson Button, aki az elsők között lépte meg ezt, átvette a vezetést. A köridők innentől kezdve rohamosan javultak, de a nagy igyekezetnek többen is áldozatául estek a hajrában, Charles Pic (Caterham) és Esteban Gutierrez (Sauber) is autója orrát törte össze.
A továbbjutásról mindketten le is mondhattak. Picnek a 107 százalékos szintidőt sem sikerült megfutnia, kérdés, hogy megkapja-e majd a rajtengedélyt vasárnapra. Csapattársa, van der Garde, valamint a két közvetlen riválisuk, a marussiás Jules Bianchi és Max Chilton is ekkor esett ki az időmérőn. Ők a rajtrács utolsó két sorából rajtolnak majd.
A már említett Gutierrez mellett a williamses Pastor Maldonado volt a hatodik, aki kiesett a Q1-ben. Utóbbi esete kapcsán mindenképpen meg kell említenünk, hogy a tavalyi futamgyőztes venezuelai kikapott újonc csapattársától, Valtteri Bottastól, aki készülhetett a Q2-re is – ami az újoncok közül neki sikerült egyedüliként. A középső szakaszba egyébként Rosberg jutott tovább a legjobb időeredménnyel.
A folyamatos eső, illetve részben a balesetekből visszamaradt törmelékek eltakarítása miatt a második etap egyébként az első tervek szerint előbb negyedórás csúsztatással kezdődött volna meg, de ezt két részletben újabb 40 perccel megtoldották az illetékesek.
Valamivel háromnegyed 9 után a versenyirányítás bejelentette, ma már nem folytatódik az időmérő, és vasárnap rendezik meg a Q2-t és a Q3-at is. Magyar idő szerint tehát vasárnap éjjel egy órától döntik el a pilóták, hogy ki indulhat majd a pole pozícióból Melbourne-ben.
A 2013-as idény első versenye, az Ausztrál Nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel 7 órakor kezdődik – ha az időjárás is úgy akarja.