Végre valahára beveti új fejlesztésű kinetikus energia-visszanyerő rendszerét [MGU-K] a Renault – a francia gyártó partnercsapatai, a Red Bullnak és a McLarennek viszont még várhatnak ezzel.
Az új specifikációt eredetileg már nagyon régen, a 2017-es szezon elején szerette volna bevetni a francia gyártó, ám különféle problémák miatt erre egészen mostanáig nem került sort.
A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul viszont nemrég elárulta, a hétvégi Osztrák Nagydíjon végre bevetik az új egységet – habár partnercsapataik, a Red Bull és a McLaren nem biztos, hogy használni fogják a Red Bull Ringen.
„Minden autó számára elérhető, ha akarják” – mondta Abiteboul a Motorsport.com kérdésére.
„Az a helyzet, hogy nem minden csapat választja az új specifikációt. Jó ideje várunk már rá, de némi problémát jelent, hogy egyes csapatok úgy döntöttek, nem használják – tehát a korábbi specifikációjú MGU-K-val folytatják, valamelyest nagyobb kockázattal.”
„A mi filozófiánk viszont az, hogy elfogadjuk a csapatok döntését.”
A Renault versenyzője, Carlos Sainz a vasárnapi Francia Nagydíjon azért veszített pozíciókat az utolsó körökben, mert autójában meghibásodott az energia-visszanyerő rendszer.
„Egy olyan egység ez, melyről tudtuk, hogy törékeny, és aminek szándékosan meghosszabbítottuk az élettartamát, mert tudtuk, hogy jön majd az új specifikáció, aminek jobb a teljesítménye, optimálisabban van összerakva, és jobb a megbízhatósága is. A következő hétvégén érkezik.”
„Az eddig használt egységnek még két kört kellett volna bírnia. De ez nem is olyan rossz, mert valóban megmutatja, hogy a határokat feszegetjük, és készek vagyunk kockázatot vállalni.”