A Red Bull csapata az Amerikai Nagydíj előtti csütörtökön elismerte, hogy ők azok, akik tárgyalásokat folytatnak az FIA-val egy olyan rendszer használatával kapcsolatban, melyet nemrégiben gyakorlatilag betiltott a sportot irányító testület, miután a szövetség tudomást szerzett annak létezéséről a szingapúri hétvégén. Felmerült, hogy a rendszer különböző beállítási lehetőségekkel rendelkezhet, amelyeket valószínűleg egy szerelő állíthatott be meghatározott időpontokban, hogy változtassa az autó hasmagasságát.
Bár az ilyen rendszerek használata alapvetően megengedett, azonnal illegálissá válik, ha a parc fermé feltételei között alkalmazzák, azaz az időmérő edzés után, egészen a verseny rajtjáig. Egy Red Bull-csapattag az ügy kapcsán Austinban így nyilatkozott: „Igen, létezik ilyen rendszer, bár nem hozzáférhető, miután az autó teljesen össze van szerelve és készen áll a futamra. Számos levelezésünk során az FIA-val ez az alkatrész is szóba került, és megegyeztünk a további lépésekről.”
A Red Bull pilótái ezt követően az Amerikai Nagydíj helyszínén találkoztak a média képviselőivel, ahol először Perez reagált az eseményekre.
Arra a kérdésre, hogy a csapat hogyan kezelte az ügyet, Perez így válaszolt: „Nem volt semmi különös, amit csináltunk volna. Valójában soha nem beszéltünk róla. Ez lehetetlen volt. Sőt, emlékszem például, hogy tavaly itt sprinthétvége volt, és végül a hasmagasságunk szinte a holdon volt.!
„Nagyon óvatos hasmagasságunk volt, mert aggódtunk, hogy valami hasonló történhet velünk, mint ami a Mercedesszel [és a Ferrarival történt, akik diszkvalifikálva lettek az kopólemez túlzott kopása miatt].”
Amikor arról kérdezték, hogy ő és Verstappen tudtak-e a vitatott alkatrész létezéséről, Perez így felelt: „Tudtam, hogy létezik, de nem volt elérhető számunkra [hogy használjuk].”
A két Red Bull pilóta tagadta, hogy a rendszer – ha azt parc fermé körülmények között használták volna – bármilyen teljesítményelőnyt nyújtott volna. Verstappen elmondta, hogy amikor először hallott a rendszerről szóló hírekről, azt hitte, hogy egy másik csapatról van szó.
„Nyílt forrású, ugye?” – mondta az FIA-nak benyújtott alkatrészekről, amelyeket minden csapat megismerhet. „Mindenki láthatja. Számunkra ez csak egy egyszerű eszköz volt, amikor az alkatrészek le voltak szerelve. Be lehetett állítani, de miután az egész autó össze van rakva, már nem lehet hozzáférni. Szóval ez nem változtat semmin.”
„Amikor elolvastam [a hírt], azt hittem, hogy más csapatokról van szó, aztán rájöttem, hogy rólunk, pedig mi sosem említettük az értekezleteinken” – tette hozzá Verstappen.
A Red Bull rendszerével kapcsolatos vita röviddel azután robbant ki, hogy a McLaren is a figyelem középpontjába került egy „mini-DRS” névre keresztelt koncepció miatt. Perez úgy nyilatkozott, hogy az FIA feladata eldönteni, hogy a csapatok tevékenysége legális-e vagy sem: „Azt hiszem, az FIA-n múlik, hogy meghúzza a határt, hogy mi legális és mi nem. Ők irányítják a sportot, így végső soron ők döntenek.”
Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!