A két bajnokesélyes monzai balesete továbbra is beszédtémát szolgáltat Forma-1-es berkekben, a száguldó cirkusz weboldalának elemzőjeként tevékenykedő Jolyon Palmer pedig természetesen az Olaszországban történteket is alaposan górcső alá vette.
A korábbi F1-es versenyző szerint Verstappen és Hamilton monzai ütközése versenybaleset volt.
„A Brit Nagydíjhoz hasonlóan a monzai ütközés számomra egy klasszikus versenybalesetnek tűnt. Csak ezúttal Verstappen volt az agresszor, aki nagyobb kockázatott vállalt, nem pedig Hamilton, aki Silverstone-ban tette ezt” – fogalmazott Palmer.
„Ahogy Hamilton kijött a bokszból, fontos volt az, hogy Verstappen abban a kanyarban megelőzze őt, vagy legalábbis rákényszerítse Hamiltont a védekezésre a második sikánig – ott viszont nehezebb előzni, ahogyan azt Hamilton is megtapasztalta a nyitókörben, amikor Verstappen kikényszerítette őt.”
„Az 1-es kanyar előtt Hamilton előrébb járt, de Verstappen versenytempóval érkezett, szóval nagyobb lendülettel tudott belemenni a kanyarba, és szinte fej-fej mellett voltak az 1-es és 2-es kanyarok között. Ez egy kritikus pillanat volt.”
„Úgy hiszem, hogy a mezőnyből bárki mással szemben Max óvatosabb lett volt, és feltehetőleg a bukótérbe menekült volna inkább. Ez egy „mindent vagy semmit” pillanat volt, és mindazzal együtt, ami kockán forgott, úgy döntött, nem veszi el a lábát, és megpróbálkozott a merész manőverrel.”
„Kezdetben volt is erre helye, de kanyarodás közben az egyre jobban fogyott a jobbosban, egészen addig, amikorra már túl szűkké vált a 2-es, balos kanyar felé. Itt már nem volt választása, rá kellett hajtania a ’hurka-kerékvetőre’, ami aztán a levegőbe, majd Hamilton autójára repítette őt.”
Palmer ugyanakkor úgy véli, nemcsak Verstappen, hanem Hamilton is agresszív volt.
„Hamilton szemszögéből nézve a dolgokat, ő is agresszív volt, elkezdte kiszorítani Verstappent a féktávon, és szélesebben fordította őt a kanyar első részében, egészen addig, amíg már nem volt esély arra, hogy teljesítse a kanyar második részét anélkül, hogy túlságosan rámenne a magasított kerékvetőre.”
„Ezt a taktikát gyakran látjuk a motorsportban, amikor a kívül lévő versenyzőnek elfogy a helye, és vagy kikényszerítik őt, vagy el kell emelnie. De ami bonyolítja a helyzetet ebben az esetben, hogy Verstappennek elég helye volt kívül, hogy a 2-es kanyarban belülre kerüljön, habár rá lett kényszerítve a csúcsponti kerékvetőre, ami végül az ütközés okozója volt.”