A Hungaroringen a 10., Spában a 14. rajthelyről nyert a csúcsformában lévő Max Verstappen, akinek Monzában öt rajthelyes büntetést kell lenyelnie újabb motorkomponens-csere miatt. A kvalifikációt Charles Leclerc mögött a második helyen záró holland talán nem is fog öt pozíciót veszíteni, hiszen a mögötte végzők közül is többekre hátrasorolás vár, de fél órával a leintés után még saját csapata sem tudta megmondani, hogy pontosan hova kell majd leparkolnia vasárnap a rajtrácson. A végleges rajtsorrendet az FIA fogja nyilvánosságra hozni.
„Úgy döntöttünk, hogy egy kicsit nagyobb leszorítóerőt választunk, ami egy körre talán nem a legjobb választás, de holnap igazán erősek lehetünk vele, tudatában annak, hogy egy kicsit hátrébbról kell majd indulnom” – mondta Verstappen a leintést követően. „Összességében viszont így is jól sikerült a köröm, eddig élvezem a hétvégét, és holnap biztosan izgalmas lesz a csata. Megpróbálok kimaradni minden bajból, aztán pedig utat találni előre.”
Bár Verstappen mellett csapattársára, a negyedikként végző Sergio Perezre is vár egy tíz rajthelyes büntetés, a Red Bull csapatvezetője szerint nem is kérdés, hogy Monzában volt érdemes ezt bevállalni.
„Számítottunk arra, hogy szoros lesz a harc a Ferrarival, különösen az időmérőn. Arra voksoltunk, hogy kicsit rosszabb legyen az időmérős tempónk, cserébe azért, hogy a versenyzőink a versenyre jobb autóval rendelkezzenek. Remélhetőleg beválik” – mondta Christian Horner.
„A büntetéseket a szezon megfelelő szakaszában vállaltuk be, hiszen az tűnt ideálisnak, hogy mindkét versenyzőnknek most adjunk új motort, ne pedig Szingapúrban vagy Japánban, ahol nehezebb előzni.”