Az energiaital-gyárosok a tesztelemzések alapján továbbra is favoritként várhatják az új idényt: a Red Bull RB20-as versenyautója a bahreini gyakorláson futott köridők alapján nagyjából két tizedes előnyben volt egy körön és a versenytempó terén is az ellenfelekhez képest, de ez persze nem jelenti azt, hogy Verstappenék nem tudnak tovább gyorsulni a folytatásban.
Sőt, a háromszoros világbajnok biztos benne, bőven van még mit kihozni az autóból — erről az utolsó tesztnapot követően beszélt újságíróknak.
„Nos, a csapatnál úgy hiszik, az alapján, ahogy az autó áll, van még több potenciál. Most rajtunk áll, hogy ezt kihozzuk belőle” — mondta a háromszoros világbajnok.
„Nem éreztem jelentős különbséget tavalyhoz képest, de ezek az autók érzékenyek a szélre egy olyan pályán, mint amilyen ez is, ahol a szél bizony nagy hatással tud lenni az egyensúlyra. Fékezni az 1-es kanyarban, majd kigyorsítani belőle… ez a kombináció mindig elég trükkös tud lenni. De eléggé hasonlónak tűnt a dolog a tavalyihoz képest.”
„Pénteken úgy döntöttünk, nem fókuszálunk a nyers köridőre, több értelme volt annak, hogy megcsináljuk a hosszú etapot, és jobban megértsük az autót. Szóval erre a programra összpontosítottunk, és őszintén szólva szerintem elég pozitívnak tűntek a dolgok. Igazán elégedett voltam az autóval, azzal, ahogy viselkedett. Az első hétvége előtt még finomítanunk kell a dolgokon, az egyensúlyon.”
„Még nem igazán gondolok az erősorrendre. Mindig rengeteg a tennivaló, az ember mindig jobb akar lenni. Azt gondolom, nagyon pozitív tesztünk volt, minden egyes változtatásból tanultunk valamit, és azt is tudjuk, mit akarunk csinálni jövő héten. Erre fókuszálunk.”
Arra a kérdésre, hogy elődjéhez hasonlóan az RB20-as versenygép is ütőképes lesz-e minden típusú pályán, Verstappen azt felelte: „Az idő majd megmondja. Jelenleg nem tudom.”
Verstappent arról is megkérdezték, mit szólt, amikor megtudta, a Red Bull drasztikusan átalakítja versenyautóját 2024-re, és néhány megoldása terén olyan irányba indul el, melybe korábban a Mercedes belebukott.
„Hogy őszinte legyek, bízom abban, hogy a csapatnál mindenki tudja, mit csinál. Nem érdekel, hogy tervezik meg az autót, amíg az gyorsabb. Természetesen mindig nagyon izgalmas, hogy mivel állnak elő minden alkalommal, de jól néz ki, én viszont nem vagyok mérnök. Azért vagyok itt, hogy az autóban tegyem a dolgom, ők pedig azért, hogy megépítsék az autót. Eddig minden, amiben reménykedtünk, az remekül működött. Persze mindig vannak kérdőjelek, mielőtt pályára nem gurulunk, de azt gondolom, az elmúlt néhány évben is ez volt az egyik erősségünk.”