A monacói szombat az elmúlt két évben egyaránt ilyen ellentmondásos végjátékkal ért véget. 2021-ben Charles Leclerc úgy szerezte meg az első rajthelyet – ahova ugyan másnap végül nem tudott felállni –, hogy az idő lejártakor, az utolsó gyorskörében hibázott és a falhoz csapta a Ferrariját, emiatt pedig mások sem fejezhették be utolsó menetüket. Tavaly pedig Sergio Perez alagút előtt történt balesete vetett véget idő előtt a körözésnek, ami Max Verstappent bosszantotta különösen, hiszen a hollandnak így hibázó csapattársa mögül kellett indulnia.
De nem Monaco-specifikus a probléma: elég a legutóbbi versenyhétvége, a Miami Nagydíj időmérőjének hajrájára emlékeznünk, ahol Leclerc balesetének szintén Verstappen lett a legfőbb kárvallottja, hiszen a holland emiatt a 9. rajthelyen ragadt.
Időről időre felmerül a paddockban, hogy valamilyen módon igazságot kellene szolgáltatni az ilyen helyzetekben, és mivel a körüket megszakító versenyzők kárpótlása nehezebben megvalósítható, általában a kényszerű leállást okozó pilóta szankcionálásának ötlete merül fel, akit korábbi köridőinek elvételével lehetne büntetni. Az IndyCar például alkalmaz ilyen szabályt.
Most Monacóban nyilatkozva azonban Verstappen csalódottan közölte, hogy meglátása szerint az F1-ben nincs napirenden az efféle szabályváltozás, dacára a közelmúltbeli számos precedensnek.
„A legtöbb esetben nem szándékos, de attól még könnyen előfordulhat itt Monacóban és más utcai pályákon is” – idézi a hollandot a Racefans. „Egyszerűen el kell fogadnunk. Semmiről nem született még döntés, de többször is megtörtént, hogy az időmérő végén, a második menetek során jött a piros zászló. Ilyenkor csak azt tehetjük, hogy odafigyelünk rá, hogy már az első menetünk is erős legyen.”
„Mert az, hogy valaki piros zászlót idéz elő, amivel aztán mindenki más köridejét is nullázza, elég fájdalmas. Más bajnokságokban láthatunk arra példát, hogy ha valaki piros zászlót okoz, akkor minden köridejét elveszíti abból az időmérős szakaszból. Talán érdemes lenne ezt nekünk is megfontolni, de úgy tűnik, hogy az FIA nem igazán gondolkodik ilyesmin. Úgyhogy tényleg csak azt tehetjük, hogy odafigyelünk a saját köreinkre.”