A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon Max Verstappen dobogóra állhatott volna, ha a biztonsági autós periódusok nem húzzák keresztül az istálló számításait.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon Max Verstappen dobogóra állhatott volna, ha a biztonsági autós periódusok nem húzzák keresztül az istálló számításait.
A holland tehetség végül negyedikként zárt Austinban, de Tost szerint a dobogó elérhető lett volna, ha az incidensek nem segítik a Mercedeseket.
Sebastian Vettelhez hasonlóan az első biztonsági autós periódus alatt Verstappen is kiállt kerékcserére, akkor még úgy tűnt, mindketten jó eséllyel pályáznak arra, hogy legyőzzék a Mercedes versenyzőit.
Amikor azonban Nico Hülkenberg balesete miatt a virtuális biztonsági autós szabály lépett életbe, majd Daniil Kvyat ütközése miatt újra beküldték a safety cart, Nico Rosberg és Lewis Hamilton kvázi időveszteség nélkül teljesíthették kiállásaikat.
„Ha nem lett volna biztonsági autó, akkor meggyőződésem, hogy Vettel nyeri a versenyt” – mondta Franz Tost.
„Nem hittem el, hogy a Mercedesek nem álltak ki, mivel ki kellett állniuk még egyszer. És ha simán folytatódott volna a verseny, kétlem, hogy elkaphatták volna Vettelt.”
„És ebben az esetben Max is dobogóra állhatott volna. Én ezzel számoltam. De sajnos bejött még egyszer a safety car, ami segítette a Mercedeseket.”
„Ettől függetlenül persze kiváló teljesítmény volt és remek eredmény, szóval nagyon-nagyon elégedett vagyok a csapattal és a versenyzőkkel.”
„Természetesen Max egyre jobb és jobb lesz. Nagyon meredek tanulási görbét mutat, ezen a hétvégén is fantasztikus munkát végzett. És azt is elmondom, miért gondolom így: pénteken nem tudott körözni az első edzésen, technikai problémák miatt nem volt mért köre, szóval a vasárnapi időmérőnek úgy vágott neki, hogy alig ismerte a pályát. Mégis bejutott a Q3-ba.”
„A versenyen szintén nagyon erős teljesítményt nyújtott már a rajttól kezdve, végig ott volt az elejében. A végén kontrollálta a futamát, pontosan tudta, milyen gyorsnak kell lennie, hogyan vigyázzon a gumikra, és miképp dolgozzon az autóval.”
„Mindent az irányítása alatt tartott, ami lenyűgöző volt – fantasztikus munkát végzett.”