A legtöbb csapathoz hasonlóan a Red Bull sem tudott a minimálisan előírt 798 kg-os súlyhatár közelébe kerülni, így egy jócskán túlsúlyos versenyautóval vágott neki az előző idénynek. Mivel az új abroncsok miatt az új generációs versenyautók eleve alulkormányzottan viselkednek, a pluszkilók csak súlyosbították a problémát az osztrák csapatnál is, az RB18-as ugyanis nem tudott jól teljesíteni a lassabb kanyarokban.
Mindez pedig Max Verstappen dolgát is megnehezítette, a holland ugyanis kifejezetten szeret versenyautójának első tengelyére támaszkodni versenyzés közben. A szezon előrehaladtával aztán a Red Bull egyre inkább megoldotta problémáit, így Verstappen is összecsiszolódott autójával.
„Nos, valójában csak az autó súlyával volt összefüggésben a dolog” – mondta a világbajnok pilóta a Motorsport.com című internetes lapnak adott interjújában.
„Az, hogy az autó túlsúlyos volt, alulkormányzottságot generált, és amint elkezdtünk megszabadulni ettől, elkezdett ismét agilisabbá válni. Nemcsak vadabb lett, hanem mozgékonyabb is. Az ember tényleg használni tudta az elejét. És végsősoron így lehet igazán vezetni egy gyors autót.”
„Egy autó nem tud gyors lenni alulkormányzottan. Lehetetlen. Főleg ezekkel az új gumikkal.”
Arra a kérdésre, hogy miképp alkalmazkodott az autó ezen tulajdonságaihoz, még mielőtt a Red Bullnak sikerült jelentősen faragnia az RB18-as tömegéből, Verstappen így felelt: „Hogy őszinte legyek, az egész a súlyból fakadt. És persze segítettek azok a fejlesztések is, amiket felraktunk.”
„Próbáltuk megérteni a gumikat, azt, hogy miképp óvhatnánk meg őket jobban, ami nem volt egy könnyű feladat, az biztos.”