A Belga Nagydíjat úgy ahogy van, elmosta az eső múlt vasárnap: az eredetileg 15 órára tervezett versenyt végül egy halovány próbálkozás után csak 18 óra 17 perckor tudták elindítani, ám ekkor is mindössze két kört tett meg a mezőny a biztonsági autó mögött.
Győztesnek így Max Verstappent kiáltották ki, aki a szabályok szerint 12,5 ponttal gazdagodott, így 3 pontra csökkentette hátrányát a bajnoki pontversenyben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és az F1 vezetői a közeljövőben megvitatják majd, hogyan lehetne úgy alakítani a szabályokat, hogy hasonló a jövőben ne fordulhasson elő.
Verstappen szerint el kellene gondolkodni azon, hogy az eredeti, 15 órás kezdést eleve korábbra hozzák, hogy több mozgásterük legyen rossz idő esetén.
„Amikor 3 órakor kezdjük a versenyt, és ilyen napok vannak, akkor talán jobb lenne egy kicsit korábban kezdeni, délben, vagy 1 órakor” – mondta a holland. „Szerintem egyébként is jobb kezdési időpont lenne ez. Most csak elhúzódik az egész, az időjárás pedig egyre rosszabb és rosszabb. És besötétedik.”
Az európai versenyek többsége 15 órakor kezdődik, jó néhány évvel ezelőtt pedig még 14 órakor rajtoltatták el őket. Bár a versenyek hosszára vonatkozó 3 órás szabály akkor is érvényben lenne, ha előbb kezdenék a versenyeket, a versenybírók vis maiorra hivatkozva meg tudnák állítani a futó órát – ahogy tették azt vasárnap, Belgiumban is.
Verstappen beszélt arról is, nem életszerű, hogy még idén visszatérnek egy versenyre Belgiumba.
„Már amúgy is túl sok versenyünk van, szóval először is arra kellene törekedni, hogy a megfelelő pályákat választjuk ki, a jókat. Visszatérni ide az év későbbi szakaszában… Nem hinném, hogy ez megtörténik, főleg, hogy már 22 versenyünk van.”