A wokingi gárda remek formát mutat eddig Olaszországban, a mai versenyt pedig Daniel Ricciardo a 2., Lando Norris pedig a 3. helyről kezdheti meg.
A McLaren párosa a szombati sprintkvalifikáción lerajtolta a 2. helyről induló Lewis Hamiltont, és egészen a futam végéig maguk mögött tartották a címvédőt.
A brit istálló utoljára a 2012-es Brazil Nagydíjon szerzett győzelmet Jenson Button révén – ma pedig végre ismét az elsőségért szállnak harcba.
Lando Norris azt mondja, ha valahogy Verstappen elé tudnak keveredni, a holland nagyon nehezen tudná csak visszaelőzni őket.
„Ha a Mercedes erőforrásának szempontjából nézzük a helyzetet a Red Bullhoz képest, akkor határozottan úgy tűnik, hogy van egy kis előnyünk” – mondta a fiatal versenyző.
„Néhány csapat nyilván nagyobb szárnyakat használ, mint például a Ferrari, az AlphaTauri, vagy az Aston Martin. Szóval kétlem, hogy pusztán az erőforrásokról van itt szó. Mi viszont versenyképesek vagyunk az egyenesekben, elég alacsony leszorítóerőt használunk sokakhoz képest.”
„Ha a Red Bull elé tudunk kerülni, figyelembe véve, hogy Hamiltont magam mögött tartottam, pedig a Red Bullhoz képest fél másodperces előnnyel voltak a pole-ban, talán több esélyünk lehet Maxszal szemben. Szóval van esély.”
Norris azt mondja, a Red Bull másik versenyzője, Sergio Perez szombati küszködése is ezt támasztja alá.
„Perez nem tudta átrágni magát a mezőnyön, beragadt [Antonio] Giovinazzi mögé. Szóval határozottan van esélyünk. Meg kell várnunk, mi bontakozik ki. De tavaly megcsináltuk, és most is magunk mögött tudunk tartani másokat.”
A McLaren egyébként a már említett 2012-es Brazil Nagydíj óta nem foglalt el ilyen jó pozíciókat a rajtrácson. Andreas Seidl csapatfőnök azt reméli, képesek lesznek támadni Verstappent a rajtnál.
„A 2. és 3. helyekről indulunk, és mivel versenyképes autónk van, esély kínálkozhat” – fogalmazott. „Mi így állunk hozzá a versenyhez. Nyilván nem próbálunk hülyeséget csinálni, de amikor Monzában a 2. és 3. helyekről rajtolsz, az első kanyarig hosszú út vezet, van esélyed a szélárnyékra, és az első kanyar után elsők is lehetünk.”
„Persze reálisan kell látnunk a helyzetünket. Igen, van esélyünk arra, hogy magunk mögött tartsunk gyorsabb autókat – ugyanakkor viszont hosszú verseny lesz.”
„Láttuk például, hogy a hosszabb etapokon a Mercedesnek és a Red Bullnak előnye van a gumidegradáció szempontjából. Szóval fontos lesz kitalálni, mi a legjobb stratégia a versenyre, és hogy hogyan is tudnánk legalább megtartani ezeket a pozíciókat.”