Változtatnak az austini versenypályán annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhassanak elő olyan vitás szituációk, mint amilyen Max Verstappen tavalyi, utolsó körös előzése volt Kimi Räikkönennel szemben.
Verstappen a 2017-es Amerikai Nagydíj utolsó körében előzte meg egy határozott manőverrel a Ferrari világbajnok versenyzőjét, és a 16. helyről rajtolva megszerezte a 3. helyet Räikkönentől.
Csakhogy a versenybírók úgy ítélték meg, Verstappen kanyart vágott előzés közben, és végül hátrébb sorolták. A stewardok döntése megosztotta az F1-es cirkusz résztvevőit, sokak szerint a holland megbüntetésével rengeteget ártottak a sportnak.
Annak érdekében, hogy hasonló problémás szituációk ne forduljanak elő a jövőben, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az austini versenyrendezőkkel közösen lépéseket tesz: kerékvetőkkel veszik le a versenyzők kedvét a kanyarlevágástól, csakúgy, mint Mexikóban.
„Úgy kezeljük az ügyet, mint bármely hasonlót korábban” – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója.
„Jó példa erre Mexikó. Lewis Hamilton 2016-ban levágta az első kanyart, de 2017-ben ilyen manőver már nem volt lehetséges, mert megtettük a szükséges intézkedéseket. Texasban alacsony kerékvetőket helyezünk el a szóban forgó helyen, így nem lesz túl vonzó levágni a kanyart. Emellett kerékvetőket helyezünk el az utolsó texasi kanyarba, illetve az első kanyar kijáratához is.”
„Folyamatosan tanulunk a határokról. De azt hiszem, lépésről lépésre kordában tartjuk.”