A szezon eddig eltelt versenyein Verstappen volt a Mercedesek legfőbb kihívója, Monzában azonban képtelen volt harcba szállni a rajtelsőségért.
A Red Bull versenyzőjét még Carlos Sainz és Sergio Perez is megelőzte a kvalifikáción, így csak az 5. helyről kezdheti meg a vasárnapi futamot.
Verstappen elárulta, nem a tervek szerint ment eddig a hétvége, pedig mindent megpróbáltak, hogy javítsanak a teljesítményükön.
„Nem egy jó hétvége ez számunkra. Kezdettől fogva küszködünk a tempóval” – mondta Verstappen az időmérő után újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva.
„Úgy tűnik, az alacsony leszorítóerő miatt egy kicsit jobban szenvedünk. Igazából több konfigurációt kipróbáltunk, az alacsony leszorítóerőt, a közepes leszorítóerőt, illetve még egy kicsit többet. És folyamatosan ugyanazokat a köridőket adta ki.”
„Egyszerűen arról van szó, hogy az autónk nem elég jó. Természetesen azt tudjuk, hogy a végsebesség, a motorerő tekintetében egy kicsit le vagyunk maradva a Mercedestől, de nem ez adta a mai különbséget, nem ekkora a hátrányunk motorfronton.”
„Nem volt elég jó az autó egyensúlya, és hiányzik a tapadás is.”
„A Q1-től a Q3-ig igyekeztem egyre közelebb menni az előttem lévőkhöz, hogy nagyobb szélárnyékom legyen, de nem igazán lettem gyorsabb. Nem tudom, mi az oka, talán a széljárás változott.”
Az Olasz Nagydíjtól kezdve egyébként a Forma-1 csapatai már nem használhatnak másféle motormódokat az időmérőn, mint a versenyen, ennek azonban egyelőre nemigen láttuk hatását.
„Nem gondolom azt, hogy visszaléptünk. És ez egy elég trükkös pálya ahhoz, hogy lássuk, milyen különbséget okoz az új szabályozás” – magyarázta Verstappen.
„Monzában ugyanis mindenki szélárnyékozik. Szóval szerintem várnunk kell addig, amíg újra egy átlagos pályára nem megyünk, ahol nem szélárnyékban, hanem tiszta pályán autózunk.”
„Szóval szerintem még várnunk kell ezzel egy kicsit. De én egyébként sem számítottam arra, hogy olyan nagy különbséget okoz ez. Ahogy látjuk, nem keverte meg az erőviszonyokat, és én nem is vártam ezt.”