A sprintfutam csak közjátékok kisebb sora után indulhatott útjára Spielbergben, kezdve azzal, hogy a 8. rajthelyen álló Alonso nem indult el a felvezető körre. Jó oka volt erre, hiszen az Alpine még az emelőkön állt és a gumimelegítők is rajta voltak. Nem emberi mulasztás történt: az autón elektronikai hibát fedezett fel a csapat, és ezen kezdtek dolgozni, a felvezető kör kezdetére viszont elhagyták a rajtrácsot, elkerülve a további büntetést. Alonsót betolták a bokszutcába, de onnan sem tudott elrajtolni, ami megpecsételte helyét a mezőny végén a vasárnapi versenyre. A bokszból kellett viszont végül indulnia Guanyu Zhounak, akinek Alfa Romeója megállt a rajtrácsra való visszaérkezés előtt. Mielőtt a kínai újraindította volna, új felvezető kört rendeltek el, a sprintfutam távja így egy körrel csökkent, vagyis 24 körössé változott.
A startnál hasonló körülmények vezettek ütközéshez, mint egy hete Silverstone-ban: a 9. helyről induló Lewis Hamilton balról Alexander Albon, jobbról pedig Pierre Gasly szendvicsében találta magát. A francia túlságosan balra húzott, így Hamilton Mercedesének kereke megdobta AlphaTauriját, aminek ezúttal nem lettek drámai következményei. A francia megpördült az 1-es kanyarban, Hamilton pedig pár pozíciót veszített, de mindketten folytatni tudták.
Az élezőnyben is csata bontakozott ki már az első körben. Max Verstappen megtartotta ugyan a vezetést, de a harmadik helyről induló Carlos Sainz támadásait kellett visszavernie. Charles Leclerc végül csapattársa elé került, de a páros nem állt le a csatázással, a 6. körben Sainz ismét indított pár sikertelen támadást a másik Ferrari ellen, miközben Verstappen már három másodperces előnyt őrzött.
A továbbiakban a fő eseményt Sergio Perez és Hamilton felzárkózása jelentette a mezőny közepéről. A Red Bull mexikóijának könnyedén sikerült áthámoznia a magát a két Haason és Esteban Oconon, Hamiltonnak azonban alaposan megnehezítette a dolgát Mick Schumacher, aki a csapattársának közelsége által kapott DRS előnyét kihasználva körökön át védekezett a hétszeres világbajnok ellen. Hamliton végül két körrel a vége előtt tudott elmenni a német mellett, amikor a Haas már nem nyithatta a DRS-ét, így a brit a szombaton kiosztandó pontok közül elvihette az utolsót a 8. hellyel. George Russell megőrizte a 4. helyet a másik Mercedesszel.
Az élen már nem változott a Verstappen, Leclerc, Sainz sorrend, így ez lesz közöttük a rajtsorrend vasárnap is, s miután Perez az 5. helyen ért célba, a holland 34 pontos előnyét 38-ra növelte az egyéni bajnokságban.
Alexander Albon és Sebastian Vettel ütközése után a németnek a kavicságyból kellett visszajönnie, így Alonso társaságában a rajtrács végére kerül a tényleges versenyre – na meg Valtteri Bottaséban, akinek motorcserés büntetés miatt kell a mostani 10. helyezésétől függetlenül leghátulra sorolnia.