Az utóbbi néhány szezon óta szigorú szabályok vonatkoznak a pilótákra a pályahatárok kapcsán, ami jó ideje megosztó témának számít a Forma-1-ben. A jelenlegi előírások szerint minden olyan eset pályaelhagyásnak számít, amely során egy versenyautó mind a négy kerekével áthajt az aszfaltcsíkot határoló fehér vonalon. Ha ez olyan kanyarban történik, amiben az FIA felügyelői szerint idő nyerhető, azt minden esetben a köridő törlését vonja maga után.
Ezt láthattuk jó néhányszor az Osztrák Nagydíj pénteki időmérőjén, ahol nem kevesebb, mint 47 mért kört vettek el a felügyelők a pilótáktól. Max Verstappen, aki a Q2-ben maga is elveszített emiatt egy mért kört, ezt erős túlzásnak tartja.
„A pályahatárok tekintetében ez az egyik legrosszabb pálya. A vége felé a gumik nagyon túlmelegszenek, így a kör elejéhez képest kevésbé tapadnak. Ráadásul ott van a sok szintkülönbség is, amit ha rosszul mérünk fel, az autó könnyedén túlkormányzottá válik, aminek következtében nagyon könnyű túlmenni a fehér vonalon.”
„Nagyon buta képet festett az egész. A sok törölt köridő miatt amatőrnek tűntünk. Némelyik a hajszálon múlt. Ezekről szó esett a versenyzői eligazításon, ahol megbeszéltük, hogy egyes eseteket lehetetlen megítélni, mégis törölték a köröket. Szerintem ez nem festett jó képet. Persze az emberek azt mondják, hogy ’csak maradjatok a fehér vonalak között’, de ha ilyen egyszerű a kérdés, akkor beülhetnek az autómba és megpróbálhatják. Valószínűleg nem lesznek képesek felvenni a tempót.”
Verstappen szerint az FIA ide vonatkozó szabályai a legtöbb versenypályán működnek, bizonyos helyszíneken azonban szükség lenne módosítani azokon.
„Sok helyszínen osztozunk a MotoGP-vel és más motoros bajnokságokkal, amelyek természetesen mást szeretnének a rázóköveken túl látni, mint mi. Számunkra a sóderágy rendben van, de egy motoros esetében más a helyzet. Emiatt szükség lenne valamilyen más megoldásra” – tette hozzá.