A Spanyol Nagydíj után ismét probléma akadt a Red Bull Forma-1-es autójának hátsó szárnyával. Az Azeri Nagydíj első szabadedzésén ismét Max Verstappen DRS-ével volt a gond, ami a célegyenesben kelt önálló életre. A csapat most azon dolgozik, hogy a délután 4-kor kezdődő második szabadedzésre megoldja a problémát.
„Nyilván szemtanúi voltunk, adatokkal rendelkezünk róla, és össze tudjuk vetni Sergio [Perez] szárnyával. Szükség van némi módosításra ahhoz, hogy délutánra megszüntessük a problémát” – nyilatkozta az eset kapcsán Christian Horner csapatfőnök.
Verstappen életét néhány hétvégével ezelőtt, a Spanyol Nagydíjon már megkeserítette a Red Bull DRS-e. Akkor a futamon nem akart működni a nyitható hátsó szárny, így a pilóta hosszú körökre beragadt a nála lassabb George Russell mögé. A csapat párhuzamot von az autó akkori és mostani specifikációi között, így keresi a megoldást.
„A súly egy kritikus terület, abból az autó minden négyzetcentiméterén faragni akarunk. Különbség van a két autó között, szóval át kell néznünk a beállításokat és a merevséget, így remélhetőleg délutánra meg tudjuk oldani.”
Egyes csapatokban felmerült a kérdés, vajon miért csak a Red Bull küzd ilyen jellegű problémákkal. Horner tagadja, hogy bármivel is trükköznének.
„A jelenség hátrányosan hat a teljesítményre. Valami oknál fogva mindig csak Max autóján jelentkezik. Úgy gondolom, Barcelonában már megértettük a problémát, így gyorsan meg is tudjuk azt oldani.”
Eközben az FIA hivatalosan megerősítette, hogy az azeri hétvégére Max Verstappen új belsőégésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t, MGU-K-t és kipufogórendszert kapott, vagyis az autója teljes hajtásláncát kicserélték. A Red Bull szerelői Perez autóján is dolgoztak, ő belsőégésű motorból, MGU-K-ból és kipufogórendszerből kapott újat. A csapat egyik elemmel sem lépte át a maximálisan felhasználható alkatrészek számát, így a cserék nem járnak büntetéssel.