A Red Bullnak legkésőbb a november közepén megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíjra vissza kell térnie az új generátor használatához, ugyanis a biztonsági okokból jelenleg használt tavalyi eszköz már nem lesz elérhető addigra.
A Red Bullnak legkésőbb a november közepén megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíjra vissza kell térnie az új generátor használatához, ugyanis a biztonsági okokból jelenleg használt tavalyi eszköz már nem lesz elérhető addigra.
Azt követően, hogy a Red Bullt több alkalommal is a generátor fosztotta meg a célba érkezéstől, a Renault javaslatára visszatért a tavalyi specifikációhoz, ám abból már nincs elég ahhoz, hogy a hátralévő versenyeket is azzal teljesítsék, így vissza kell térniük az újhoz az utolsó futamokon.
A Renault pályamérnöke, Remi Taffin azonban az Autosport nak elmondta, hogy a francia autógyártó keményen dolgozott az elmúlt időszakban azon, hogy olyan módosításokat hajtson végre generátorán, melyekkel kizárnak minden meghibásodási lehetőséget.
„A generátort módosítottuk” – mondta a szakember. „Van egy új verziónk, amit már teszteltünk is Szingapúrban, és egy másik, amit Szuzukában próbáltunk ki. Ezt ismét bevetettük Koreában, és hasonló akcióra készülünk itt Indiában is.”
„Emellett a próbapadon is futtatjuk, és ez lesz az a specifikáció, amit bevetünk a szezon későbbi részében, ha szükség lesz rá. Azonban már készül egy még újabb specifikáció, amin a kutatási és fejlesztési osztályunk dolgozik már 2013-ra.”
Taffin azt is elmondta, hogy a következő két versenyre még van elég 2011-es specifikációjuk, ám legkésőbb az Amerikai Nagydíjon már az új eszközt kel használniuk a csapatoknak.
„Úgy gondolom, hogy legkésőbb – persze ez attól is függ, hogy mennyi kilométert teljesítünk – az Amerikai Nagydíjon már az új specifikációt kell használnunk” – magyarázta. „Természetesen nem minden csapatnak kell váltania, de azt, hogy kik lesznek azok, még nem tudjuk.”
Bár a Red Bull vélhetően nem szeretne kockáztatni az új specifikáció bevetésével a bajnoki esélyei miatt, Taffin kijelentette, hogy a Renault egymaga dönt majd arról, mely csapatoknak kell az új eszközre váltaniuk.
Arra a kérdésre, hogy a Renault mi alapján hozza meg a döntést, a szakember így felelt: „Hogy őszinte legyek, ez egy igen nehéz kérdés, mivel ez nem csak egy technikai ügy. Személyes érzések is vannak a dologban, rossz emlékek és így tovább.”
„Viszont mérlegelnünk kell, hogy kinek hány kilométer van már az eszközében, és ennek fényében hozzuk majd meg a döntést. Egy biztos: minden csapat nem fogja tudni kihúzni a 2011-es specifikációval.”