A világbajnok címvédő Sebastian Vettel meg van győződve arról, a Mercedes Forma-1-es csapatának versenyzőpárosa jelentősen profitál abból a tesztből, amit a német istálló a Pirellivel közösen bonyolított le múlt hónapban, Barcelonában.
A világbajnok címvédő Sebastian Vettel meg van győződve arról, a Mercedes Forma-1-es csapatának versenyzőpárosa jelentősen profitál abból a tesztből, amit a német istálló a Pirellivel közösen bonyolított le múlt hónapban, Barcelonában.
Az ügyet az FIA Nemzetközi Törvényszéke vizsgálja tovább, és nagyon valószínű, hogy komoly büntetés vár a brackley-i gárdára, mivel az a háromnapos gyakorlás során idei autójával rótta a köröket, amit a jelenlegi szabályok nem tesznek lehetővé.
Bár a Mercedesnél határozottan állítják, a tesztből semmiféle előnyük nem származott, a riválisok szerint egyértelmű, hogy a csapat profitált az 1000 km-es körözésből.
Amikor az AUTOSPORT című angol szaklap Kanadában arról faggatta a listavezető Sebastian Vettelt, egy versenyzőnek mekkora segítséget jelenthet egy efféle gumiteszt, a német így felelt: „Nem tudom pontosan, milyen gumikat teszteltek, de azt gondolom, az ember mindig tanul valamit, ha a pályán van.”
„Elvégre biztosan fogsz olyan gumikat tesztelni, amilyeneket már használtál, vagy amilyeneket fogsz használni, szóval ebben a tekintetben minden egyes kör számít.”
„Mindannyian tudjuk, milyen fontosak a téli tesztek is. A tesztek minősége persze eltérő, hiszen a feltételek teljesen mások. Az autók akkor még a fejlesztési fázis elején járnak, szóval, ha a szezon közepén van lehetőséged arra, hogy tesztelj három napon át, az nagy segítség.”
Vettel csapattársa, Mark Webber hasonlóképp vélekedik: az ausztrál szerint úgy a versenyzők, mint a csapat profitált a titkos gumitesztből.
„Nem kell köntörfalazni, remek forgatókönyv egy olyan pályán tesztelni, melyen épp most versenyeztél, és elég vonzó lehetőség beültetni az autóba a versenyzőket” – mondta a rutinos versenyző.
„A gumik tekintetében nincsenek referenciapontok, hiszen a Pirelli így végzi ezeket a teszteket, de feltételezhetjük, hogy az alapkoncepció ugyanaz, mint azon abroncsok esetében, melyekkel versenyzünk. Szóval elég jó elképzelésük lehet arról, hogy valami jó, vagy esetleg rossz irányba indul el.”
„Versenyzőként is tanul valamit az ember ilyenkor. Talán nem olyan hatásos, mint egy normál teszt, de azt gondolom, az autó tekintetében is vannak dolgok, amiket ki lehet próbálni. A csapat szempontjából ez a teszt sokkal fontosabb lehet, mint a versenyzőknek.”