Sebastian Vettel úgy gondolja, hogy az új Pirelli abroncsok miatt a versenyzőknek legalább háromszor kell majd kiállniuk a szezon első megmérettetésein, ugyanis a jelenlegi adatok alapján két kiállással nem lehet teljesíteni egy teljes versenytávot.
Sebastian Vettel úgy gondolja, hogy az új Pirelli abroncsok miatt a versenyzőknek legalább háromszor kell majd kiállniuk a szezon első megmérettetésein, ugyanis a jelenlegi adatok alapján két kiállással nem lehet teljesíteni egy teljes versenytávot.
Az olasz beszállító vezetése már korábban jelezte, hogy szándékosan lebutítja abroncsait, és jóval gyengébb gumikat szállít a csapatoknak, mint az elmúlt években a Bridgestone, hogy ezzel is érdekesebbé és látványosabbá tegye a versenyeket.
A Pirelli célja ezzel az, hogy minimum két kiállásra kényszerítse a versenyzőket egy-egy futamon, ám Vettel úgy gondolja, hogy a „butítás” olyannyira sikerült, hogy akár négy kerékcserét is láthatunk majd az egyes részvevőktől a versenyeken.
„A gumik teljesen mások, mint az elmúlt évben voltak, ám igaz, hogy ez mindenki számára ugyanaz” – mondta a Red Bull Racing német pilótája, aki címvédőként vághat neki az idei bajnokságnak a Forma-1-ben.
„Úgy gondolom, hogy egy kiállás lehetetlen, és a dolgok jelenlegi állása szerint kettő is, így véleményem szerint három vagy négy kiállásos versenyek lesznek, ami mindenképpen igen érdekessé teszi majd a küzdelmet.”
„A kérdés már csak az, hogy az jó, vagy rossz dolog nekünk. Jelenleg ezt nagyon nehéz lenne megmondani, mert először részt kell vennünk az első versenyen, és majd meglátjuk, hogy élesben miként alakulnak a dolgok, melegebb időjárási körülmények között.”
„Azonban ott van még az új állítható hátsó szárny is, ami elviekben könnyebbé teszi majd az előzéseket számunkra. Rengeteg a kérdőjel, de azt gondolom, hogy a valódi válaszokat csak akkor fogjuk megkapni, ha megkezdődik a szezon, és teljesítjük az első versenyeket.”
Vettel abban is bízik, hogy a hibrid rendszert (KERS), és a menet közben állítható hátsó szárny nem teszi majd túl mesterségessé az előzéseket, mert az egyáltalán nem tenne jót a Forma-1-nek.
„A KERS mindenki számára ugyanaz, szóval az nem eredményez komolyabb különbséget. A hátsó szárny viszont már egy más történet, mert a versenyen csak előzésre használhatod, védekezésre nem” – magyarázta a sportág történetének eddigi legfiatalabb bajnoka.
„Csak bízni tudok abban, hogy nem teszi túl egyszerűvé az előzéseket, mert akkor túlságosan mesterségessé válnának a versenyek. Nos, ezt is csak élesben fogjuk megtudni, így egyelőre várnunk kell, hogy miként fognak működni az új rendszerek.”