A 2006-os Ausztrál Nagydíj óta vasárnap először fordult elő, hogy a Ferrari egyik versenyautója sem jutott el a kockás zászlóig – a mexikói versenyt Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is baleset miatt adta fel.
A 2006-os Ausztrál Nagydíj óta vasárnap először fordult elő, hogy a Ferrari egyik versenyautója sem jutott el a kockás zászlóig – a mexikói versenyt Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is baleset miatt adta fel.
Räikkönen honfitársával, a williamses Valtteri Bottasszal ütközött össze – idén már nem először –, a baleset következtében pedig megsérült a Ferrari jobb hátsó felfüggesztése, így a finn nem folytathatta a viadalt.
„Összeütköztünk és elhagytam a kerekem, ezzel véget is ért a versenyem” – mondta Räikkönen.
„Ilyen az élet. Még nem láttam a felvételeket, de a végeredmény nyilván nem volt túl ideális számomra.”
A másik Ferrarit vezető Sebastian Vettel is nehéz versenyen van túl: az első kanyarban Daniel Ricciardóval ütközött, ami miatt defektet kapott, később megpördült a pályán, majd végül a gumifalnak csapódott.
„Az 1-es kanyarban becsuktam a kaput – egyáltalán nem volt mellettem, aztán egyszer csak megláttam az autójának az orrát. Az utolsó pillanatban próbáltam újra kinyitni a kaput, de már túl késő volt” – mondta Vettel a Ricciardóval történt ütközésről.
„Már a 2-es és 3-as kanyarok felé menet éreztem, hogy defektet kaptam. Tudom, hogy az ilyen dolgokat nem szándékosan csinálja az ember, szóval nem hibáztatom őt – de mégis, hova akart menni? Nem volt hely.”
Ricciardo hozzátette, még nem látta a balesetről készült felvételeket, ám úgy érzi, nem volt vétkes az ütközésben.
„Megpróbálom nem lábon lőni magam, ha mégis az én hibám volt, mert még nem láttam a felvételeket, de egyszerűen csak ott voltam” – mondta a Red Bull pilótája.
„Nem feltétlenül akartam előzni, vagy bármit is csinálni. Felsorakoztunk, ott voltam belül, és nem éreztem úgy, hogy bárhová máshová tudnék menni. Egyszerűen úgy fogta a kanyar csúcspontját, mintha ott sem lennék. Nem tudom, mit kellett volna máshogy csinálnom.”
Vettel versenye végül a pálya 7-es kanyarjában ért véget a futam későbbi szakaszában – saját hibájából.
„A futamnak valójában már az első körben vége volt a defekt miatt. Próbáltam felzárkózni, de aztán belekerült két hiba a dologba. A második pedig a versenyem végét jelentette.”
„Rossz napot zártunk ma. Az autó jó volt, szerintem nyomás alá helyezhettük volna a Mercedeseket. De a defekt után ez a vonat már elment.”