Bár egyetért a biztonsági autó pályára küldésével, Sebastian Vettel szerint meglehetősen furcsán járt el a versenyirányítás a vasárnapi Kínai Nagydíjon.
A német versenyző jó eséllyel pályázott a győzelemre Sanghajban, ám miután a két Toro Rosso összeütközött a 14-es kanyarban, nem sokkal később pedig beküldték a safety cart, Vettel taktika hátrányba került.
A német, illetve riválisa, Valtteri Bottas ugyanis épp elhajtottak a bokszbejárat mellett, amikor a versenyirányítás döntött a biztonsági autóról – a Red Bullok pedig épp be tudtak hajtani, Daniel Ricciardo így később megnyerte a futamot.
Vettel a verseny után azt mondta, furcsállja, hogy nem volt virtuális biztonsági autós időszak, ráadásul úgy érzi, dönthettek volna kicsit korábban is arról, hogy beküldik a safety cart.
„A biztonsági autó időzítése rosszul jött nekem és Valtterinek, mert nem volt esélyünk reagálni” – mondta a listavezető.
„És a versenyt sem „fagyasztották” be. Egyből beküldték a biztonsági autót, szóval gyakorlatilag kivettek minket a versenyből, és nem volt esélyünk dönteni arról, hogy friss gumikra váltunk-e, vagy pedig kint maradunk.”
„Azt hiszem, 2014-ben Magyarországon hasonló helyzetben voltunk, ott is hátrányba kerültek az élen állók, mert a biztonsági autó akkor jött be, amikor pont elhagyták a bokszbejáratot. Megértem, hogyha történik valami, reagálni kell rögtön, és hogy nem lehet mindig figyelni arra, hogy az autók hogy állnak egymáshoz képest.”
„De volt két körünk, amikor ott voltak a törmelékek a pályán. Miért nem küldték be a biztonsági autót fél perccel korábban? Akkor mindenkinek lett volna lehetősége arra, hogy eldöntse, kihajt-e a bokszba, vagy kint marad.”
Vettel ezzel együtt azt mondja, egyetért azzal, hogy be kellett küldeni a biztonsági autót.
„A különbségeket nem tudom, de azt gondolom, indokolt volt a biztonsági autó, hiszen adni kell a pályabíróknak másfél-két percet arra, hogy letisztítsák a pályát. De szerintem nem helyes úgy beküldeni, hogy azzal teljesen megváltoztatod a verseny képét.”