A Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel nyerte a rendkívül izgalmasra sikeredett 30. Magyar Nagydíjat. A német mögött Daniil Kvyat és Daniel Ricciardo zárt, a Mercedesek kiábrándító futamon vannak túl.
A Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel nyerte a rendkívül izgalmasra sikeredett 30. Magyar Nagydíjat. A német mögött Daniil Kvyat és Daniel Ricciardo zárt, a Mercedesek kiábrándító futamon vannak túl.
Az elejétől a végéig fantasztikus küzdelmet hozott hazánk jubileumi Forma-1-es versenye, a 30. Magyar Nagydíjat, melyet sajnálatos módon beárnyékolt Jules Bianchi bő egy héttel ezelőtti tragikus halála.
Negyed órával a rajt előtt a száguldó cirkusz mezőnye a rajtrácson emlékezett a fiatalon elhunyt versenyzőre, és fejezte ki őszinte részvétét Bianchi családjának – akiket a futam napján maga Bernie Ecclestone utaztatott Nizzából Magyarországra.
A versenyt Lewis Hamilton kezdhette meg a pole pozícióból, mellőle csapattársa, Nico Rosberg várhatta a piros lámpák kialvását, míg a második sorban ott sorakozott Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo.
Miután Felipe Massa nem megfelelően állt fel a rajtrácsra a felvezető kört követően, a versenyirányítás még egy formációs kört beiktatott, melyet követően végre megkezdődhetett a 30. Magyar Nagydíj a Hungaroringen.
A rajt pillanatát pazarul kapták el a Ferrarik: Sebastian Vettel a harmadik helyről az élre tört, míg Kimi Räikkönen az ötödik rajtkockából jött előre a második helyre. Míg a Ferrarik remekül jöttek el, Lewis Hamilton számára rémálommal ért fel az első kör: nem volt elég, hogy a rajtot elrontotta, a lassító előtt csúnyán kifékezte saját magát, a kavicságyon átszánkázva végül a tizedik helyen tudott újra csatlakozni.
A verseny első etapjában a két Ferrari folyamatosan lépett el az őt üldözőktől, közben pedig Daniel Ricciardo remekbe szabott előzésekkel kápráztatta el a helyszínre kilátogató, valamint a televíziók előtt ülő nézőket.
A 40. körben a második helyen haladó Räikkönen furcsa hangokat hallott autójából, nem sokkal később pedig kiderült, a finn autójában a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (MGU-K) rakoncátlankodott.
A 2007-es év legjobbja kezdetben csak borzasztóan lelassult, később pedig végül a műszaki probléma miatt fel is kellett adnia a küzdelmet.
Mindeközben a virtuális biztonsági autós rendszert is bevetették, miután Nico Hülkenberg Force Indiája a gumifalnak csapódott az első szárny hibája miatt. A baleset következtében olyan sok törmelék került a pályára, hogy az igazi biztonsági autót is pályára kellett küldeni.
Miután a Safety Car összerázta a mezőnyt, Hamilton próbált feljebb kapaszkodni, a nagy akarásnak azonban nyögés lett a vége: a listavezető összeütközött Daniel Ricciardo Red Bulljával, minek következtében autójának első szárnya megsérült.
Ricciardo eközben folyamatosan zárkózott fel az élen autózó Vettelre, valamint az őt üldöző Rosbergre, 5 körrel a leintés előtt pedig meg is próbálkozott egy előzéssel a Mercedes németjével szemben: az ausztrál az 1-es kanyarban fékezett nagyon rövidet, Rosberg azonban a kanyar kijáratánál elé vágott, a két autó pedig összeért. A baleset következtében Rosberg defektet kapott, Ricciardónak pedig ki kellett mennie a bokszba új első szárnyért.
A második helyet így a másik Red Bull-lal Daniil Kvyat örökölte meg, akit azonban pályaelhagyás miatt 10 másodperces időbüntetéssel sújtottak: miután az orosz nagyobb előnnyel végzett ennél csapattársa előtt, végül megtarthatta a második helyet, Daniel Ricciardo pedig be kellett, hogy érje a harmadik hellyel.
Sebastian Vettel vasárnapi győzelmével beérte az örökranglistán Ayrton Sennát, hiszen a Hungaroringen F1-es pályafutása 41. F1-es elsőségét aratta.
A McLaren színeiben idei legjobb eredményét érte el Fernando Alonso, aki a szintén remeklő Max Verstappen mögöt negyedik lett. A spanyol csapattársa, Jenson Button szintén pontszerző helyen, a kilencedik pozícióban zárt.
A listavezető Lewis Hamilton végül hatodik lett, ám a kiábrándító verseny ellenére is növelni tudta előnyét csapattársa, Rosberg előtt, akit végül csak nyolcadikként intett le a kockás zászló.