Brit médiajelentések szerint a Forma-1 csapatai a költségek kontrollálásának részeként az aktív felfüggesztésekre vonatkozó tilalom feloldását fontolgatják.
Brit médiajelentések szerint a Forma-1 csapatai a költségek kontrollálásának részeként az aktív felfüggesztésekre vonatkozó tilalom feloldását fontolgatják.
Miután a Stratégiai Munkacsoport nemrég nemet mondott a költségvetési plafon bevezetésére, a királykategória csapatai próbálják megtalálni annak módját, miképp tudnák a lehető legjobban kordában tartani a költségeket.
Az egyik lehetséges opció az aktív felfüggesztési rendszerek újbóli bevezetése – az efféle technológiákat utoljára 1993-ban használhatták a Forma-1-ben.
A csapatok úgy vélik, az elektronikus technológia költségek szempontjából sokkal hatékonyabb lehet a versenyautók optimális beállításának tekintetében, mint a jelenlegi, túlontúl komplikált mechanikus rendszer.
Az aktív felfüggesztések 2017-ben térhetnek vissza a Forma-1-be, ekkorra tervezik a 18 collos felnik bevezetését is.
Az AUTOSPORT című angol szaklap úgy tudja, a következő néhány hétben a Stratégiai Munkacsoport számos lehetőséget megvitat majd: a csapatok megpróbálják leegyszerűsíteni az olyan alkatrészeket is, melyek túl sokba kerülnek – mint például az üzemanyag-rendszer, az ütközési struktúrák, az első szárny, az összehangolt első- és hátsó felfüggesztés, illetve a fékcsatornák.
Úgy hírlik, tovább szigorodhat a kijárási tilalom a versenyhétvégéken, valamint az sem elképzelhetetlen, hogy a futamokon résztvevő személyzet számát is lecsökkenthetik.