A Renault vezérigazgatója, Jean Francois Caubet szerint a 2013-ban bevezetésre kerülő új motorformula ismét felkeltheti a japán autógyártók érdeklődését, és elgondolkodnak a visszatérésen.
A Renault vezérigazgatója, Jean Francois Caubet szerint a 2013-ban bevezetésre kerülő új motorformula ismét felkeltheti a japán autógyártók érdeklődését, és elgondolkodnak a visszatérésen.
Egy évvel azután, hogy a Honda bejelentette kivonulását 2008-ban, a Toyota is leállította f1-es programját a tavalyi évben, így jelenleg egyetlen japán autógyártó sincs jelen a királykategóriában, pedig korábban komoly sikereket értek el a sportágban.
Az FIA azonban bejelentette, hogy 2013-ban szinte minden meg fog változni a Forma-1-ben, mások lesznek az autók, és a jelenleg is használt 2.4 literes V8-as motorok helyét 1.6 literes turbófeltöltéses egységek veszik majd át, melyek zöldebbek lesznek, és közelebb állnak az utcai autókban használtakhoz.
„A 2013-ban érkező új motorformula kiegyenlítheti az erőviszonyokat” – mondta Caubet a német Motorsport-Total.com-nak.
„Az FIA dokumentumai magukért beszélnek. Vannak technikai innovációk, és csak rajtunk múlik, hogy bevetjük-e azokat. A küzdelem nyílt lesz, mert csökkentjük a költségeket, lesznek megszorítások az anyagokban, és a felhasználható motorok számában.”
„Technológiailag nagyobb lesz a szabadságunk, hiszen mindannyian tiszta lapról fogunk indulni. Győzzön a legjobb!”
Caubet azt is elmondta, hogy az új motorszabály miatt akár a japán nagyvállalatok is meggondolhatják magukat.
„A nagyvállalatoknak három csoportja van. Vannak a franciák a Renault-nál, és a németek a Mercedesnél. A második csoportba azok tartoznak, akik még nem tudják, hogy be akarnak-e lépni a Forma-1-be” – magyarázta.
„A BMW számára túl korai lenne a visszatérés, a Volkswagen pedig még mindig hezitál.”
„A harmadik csoportot pedig a japánok alkotják, és meg vagyok lepve, hogy milyen érdeklődést mutatnak az új motorformula iránt. Természetesen az anyagi problémák még léteznek, de szerintem megváltoztatták a hozzáállásukat.”