Az olasz versenypályán 2022 óta először rendeznek versenyt, a tavalyi futamot ugyanis a környéket sújtó áradások miatt törölni kellett. A versenypálya az idei évre több helyen átalakult — persze nem a vonalvezetése, hanem főként az aszfaltcsík bukóterei. A versenypálya üzemeltetői ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) és a Forma-1 vezetőségével konzultálva úgy döntöttek, több kanyarban is lecserélik az eddigi aszfaltozott bukótereket.
Az átalakítások után sóderágyat helyeztek el a Variante Alta kijáratán, a Piratellában pedig a kavicságy már jóval közelebb került az aszfaltcsíkhoz. De jelentősen csökkentették az aszfaltozott bukótér méretét az Acque Mineraliban is.
Az elvégzett változtatások miatt jobban oda kell majd figyelniük a versenyzőknek, ha ugyanis hibáznak, könnyen a sóderágyban találhatják magukat, ahol akár véget is érhet számukra a küzdelem.
Nem az imolai az egyetlen pálya, ahol több sóderágyat láthatunk idén: úgy tudni, a Red Bull Ringen szintén csökkentik az aszfaltozott bukóterek mennyiségét, sőt, Monzában is módosítanak majd bizonyos kanyarokban.
Nemrégiben egyébként a legendás spái versenypályán is visszatértek a sóderágyak — a versenyzők nagy örömére.