Már a Bahreini Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén sokaknak feltűnt, hogy a McLaren orrkúpja felett átívelő szárnyelem túlságosan hajlékony, a gyors egyenesekben lefelé, míg a lassabb szekciókban felfelé mozog.
Már a Bahreini Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén sokaknak feltűnt, hogy a McLaren orrkúpja felett átívelő szárnyelem túlságosan hajlékony, a gyors egyenesekben lefelé, míg a lassabb szekciókban felfelé mozog.
A második edzésen pedig nyilvánvalóvá vált, hogy a hídszárny “önálló” életet él, amit a belső kamerás felvételek még inkább alátámasztottak. Hogy a szóban forgó elem elhajlása a megengedett tűréshatáron belül esik-e, azt az FIA vizsgálata derítheti ki, amire viszont csak abban az esetben kerül sor, ha valamelyik csapat azt kérvényezi.
Egyes források szerint többen is jelezték már a versenyigazgatóság felé aggályukat a McLaren első vezetőszárnyával kapcsolatban, de hivatalos lépésre még egyik csapat sem szánta el magát.
A tavalyi és az azt megelőző években számos botrány robbant ki a hajlékony szárnyelemek miatt.