A múlt hétvégi Szingapúri Nagydíjon bíráskodó Derek Warwick a minap elárulta, eszük ágában sem volt megrovásban részesíteni Fernando Alonsót és Mark Webbert egészen addig, amíg meg nem látták a két versenyző esetéről készült zárt láncú videófelvételt.
A múlt hétvégi Szingapúri Nagydíjon bíráskodó Derek Warwick a minap elárulta, eszük ágában sem volt megrovásban részesíteni Fernando Alonsót és Mark Webbert egészen addig, amíg meg nem látták a két versenyző esetéről készült zárt láncú videófelvételt.
Alonsót és Webbert azért rótták meg a stewardok a futam után, mert veszélyes szituációt teremtettek a versenypályán azáltal, hogy a verseny utolsó körében kiesett ausztrál felült a pálya közepén lelassító Ferrarira, hogy így érkezzen vissza a bokszutcába.
Derek Warwick – aki a hétvégén tanácsaival segítette a versenybírók munkáját – elárulta, semmi kivetnivalót nem lát az ehhez hasonló „taxizásokban”, főleg úgy, hogy az 1988-as Japán Nagydíjon ő maga is egy Ferrarin üldögélve érkezett vissza a bokszba Gerhard Bergernek köszönhetően.
Amit azonban Webber és Alonso csinált, az veszélyes volt – ezért kapták a megrovást, mely Webbernek idén már a harmadik volt, ezért Koreában tíz rajthelyes büntetést kap.
„Nyilvánvalóan én is azt láttam, amit mindenki más a televíziós közvetítés során – magyarán azt, hogy Markot a Ferrari visszafuvarozta a bokszba” – mondta az ex-versenyző a Sky Sports F1 televízió The F1 Show című műsorában.
„Hogy mi a baj ezzel? Azt kell mondanom, semmi, én is utaztam már hasonlóképp egy másik versenyautón, mint ahogy vissza is vittem már valakit a bokszba a múltban. Hogy az FIA akar-e kezdeni valamit ezzel a dologgal, azt nem tudom, de én személy szerint nem láttam semmi kivetnivalót ebben, mint ahogy a stewardok sem.”
„Már épp el akartuk hagyni a szobát, amikor a versenyirányítás adott nekünk néhány extra felvételt, melyeken aztán láttuk, hogy veszélyes volt a helyzet – több szempontból is.”
„Először is a szabályok kimondják, hogy a pályabírók engedélye nélkül nem léphetsz a pályára, ha az autót megadta magát és lerobbant – ahogy Mark tette –, márpedig Mark nem kapott engedélyt a marsalloktól.”
„A pálya szélén futott, leintette Kimit [Räikkönen] és Fernandót, akik mindketten lassítottak. Kimi nyilván csak továbbment, de Fernando a pálya közepén maradt, a 3-as fokozatban teljesítendő kanyar kijáratánál, és aztán Mark átszaladt a pályán, hogy a Ferrari bal oldalára kerüljön. Ekkor jött Nico Rosberg a Mercedesszel, aki majdnem elütötte őt.”
„Mark aztán felült a Ferrarira, és aztán megérkezett Lewis [Hamilton], aki majdnem nekiütközött a Ferrarinak. Szóval Mark kétszer is potenciálisan veszélyes szituációba keveredett.”