A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber úgy érzi, a rendkívül gyors kerékcserék részét képezik a Forma-1-es show-nak, így hiba volna, ha a sportág elöljárói szándékosan lassítanák a csapatokat e téren.
A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber úgy érzi, a rendkívül gyors kerékcserék részét képezik a Forma-1-es show-nak, így hiba volna, ha a sportág elöljárói szándékosan lassítanák a csapatokat e téren.
A Német Nagydíjat követően komoly biztonsági intézkedéseket hozott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a bokszutcában, Mark Webber autójának elszabadult jobb hátsó kereke ugyanis a futam során megsebesített egy ott dolgozó kameramant.
Az operatőr borda- és kulcscsonttörést szenvedett az incidens következtében, az FIA pedig lépett: 100 km/h-ról 80 km/h-ra csökkentette a maximális sebességet a bokszutcában, és korlátozta az ide belépő fotósok és TV-sek számát.
A testület ráadásul kilátásba helyezte, hogy 10 rajthelyes büntetéssel sújtja azokat a csapatokat, melyek nem megfelelően rögzített kerékkel engedik vissza autóikat a pályára.
Szó volt arról is, az FIA egy kötelezően betartandó minimumidőt határoz meg a kerékcserék során, ezt a javaslatot azonban a Forma-1 csapatai egyhangúlag elutasították.
Mark Webber szerint nagyon is jól tették, a pokolian gyors kerékcserék ugyanis a Forma-1 egyik leglátványosabb momentumai.
„Ez egy szenzációs beszédtéma. Rengetegen folytatnak eszmecserét erről, és remek reklám a sport számára, hogy ilyen gyorsan lezavarnak egy-egy kerékcserét a bokszban” – idézi a rutinos ausztrál szavait a Sporting Life.
„Ez is csupán egy része a munkánknak, mely jól mutatja, mennyire teljesítményorientáltak vagyunk. Bár ezeket az eszközöket nem alkalmazhatjuk az utcai autóknál, és a helyi autószervizeknél, remekül látható, mi mindent megteszünk azért, hogy időt nyerjünk.”
„Továbbra is lenyűgöző a különbség egy két másodperces, és egy három másodperces bokszkiállás között. Egyszerűen lenyűgöző, amikor az emberek nézik a Red Bull garázsában – vagy bármely más csapat garázsában –, hogy megérkezik egy Forma-1-es autó, és aztán pár pillanat után elillan.”
Webber elárulta, véleménye szerint a 10 rajthelyes büntetéssel némiképp túlreagálja a Nürburgringen történteket a sportot irányító testület.
„Így megy ez mostanság. Általában, amikor van egy elszigetelt incidens, meghoznak néhány nagy döntést, de ez az élet minden területén így van – úgy a társadalomban, mint a profi sportban. Volt egy baleset, amikor is történt egy kellemetlen dolog, de lehetett volna sokkal rosszabb is.”
„Komoly változások történnek a bokszutcában, de egy idő után ez is megszokottá válik – két év múlva már teljesen normális lesz a dolog. A bokszutca mindig is veszélyes hely volt, hibák pedig előfordulnak.”
„Nekem is volt már néhány szoros szituációm a bokszban, de mindig rendben volt a dolog. A téli teszteken például egy srác ott ábrándozott a bokszutcában fejhallgatóval a fején. Nézzék, a motorsport veszélyes, ezt mindig is tudtuk! De mindig is lesz versengés a bokszutcában. Biztos vagyok benne, hogy megtalálják a módját annak, hogy egy kicsit biztonságosabb legyen a dolog, és ne legyen annyi hiba.”