A Renault motorrészlegének vezetője, Rob White szerint az idei évtől bevezetésre kerülő egységesített elektronika (ECU), mellyel a McLaren Electronic Systems látja el a mezőnyt, kezdetben előnyt jelenthet a McLarennek.
A Renault motorrészlegének vezetője, Rob White szerint az idei évtől bevezetésre kerülő egységesített elektronika (ECU), mellyel a McLaren Electronic Systems látja el a mezőnyt, kezdetben előnyt jelenthet a McLarennek.
Annak ellenére, hogy az új egység bevezetésével kezdetben előnyben lesz a wokingi alakulat a többiekkel szemben, White arra számít, hogy a mezőny többi tagja hamar hozzászokik az új rendszerhez.
“Teljesen más az egység szoftvere, és szinte minden eszköz, amit eddig a garázsban és a gyárban használtunk, megváltozik. Sok munka vár még ránk, hogy mindennel elkészüljünk, mire éles bevetésre kerül a sor” – mondta White a Red Bull 2008-as autójának mai bemutatóján.
“A következő hetekben az új rendszerrel ismerkedünk majd, ami komoly feladat elé állítja szakembereinket. Annyi biztos, hogy a csapatoknak minden eddiginél keményebben kell dolgozniuk, hogy mindennel elkészüljenek a 2008-as szezon kezdetéig. Meg kell ismerniük az új egységet, és azt tökéletesen hozzá kell csiszolniuk a már meglévő elemeikhez, és ez az, amit a McLarennek nem kell megtennie. Nekik sokkal könnyebb az átállás, ezt biztosra mondhatom.”
“Nyilvánvaló, hogy a McLaren előnyben van a többiekkel szemben, mert már ismeri a rendszert, de úgy gondolom, ez az előny hamar eltűnik” – tette hozzá White.
A Red Bull Racing vezetője, Christian Horner dicsérő szavakkal illette csapata motorpartnerét, és elmondta, hogy a Renault már eddig is komoly előrelépést ért el az új rendszerrel.
“Úgy gondolom, hogy kezdetben előnyben lesz a McLaren, mert ezen a rendszeren nőttek fel” – mondta Horner. “Azonban motorpartnerünk, a Renault rohamléptekben oldja meg a felmerülő problémákat. A karácsonyi szünet alatt komoly előrelépést értek el.”
White szerint a vezetést segítő elektronikai rendszerek használatának betiltása, és az új, egységesített elektronika (ECU) bevezetése komoly kihívás elé állítja a csapatokat, bár 1994 és 2001 között – mikor szintén tiltott volt a vezetést segítő berendezések használata – már hozzászokhattak ehhez a helyzethez.
“Nem is volt olyan régen, mikor még nem volt engedélyezett a kipörgésgátló használata a Forma-1-ben, szóval nem új ez a helyzet. Nyilvánvalóan komoly kihívást tartogatnak az új szabályok, de mindent meg kell oldanunk. A versenyzőknek talán más erről a véleményük, de abban egyetértés van, hogy bár veszteség a kipörgésgátló hiánya, mégsem ez a legnagyobb probléma.”
“Az elektronikus motorfék hiánya jelenti a legnagyobb különbséget, amit már a versenyzők is észrevettek. Viszont ezen túl kell jutnunk, erre való a felkészülési tesztidőszak” – tette hozzá White.