A kevés szélcsatornás teszt miatt nagyon kiforratlanok még a 2017-es Forma-1-es versenyautók – nyilatkozta a Williamstől az idény végén távozó Pat Symonds.
A kevés szélcsatornás teszt miatt nagyon kiforratlanok még a 2017-es Forma-1-es versenyautók – nyilatkozta a Williamstől az idény végén távozó Pat Symonds.
2017-ben új éra veszi kezdetét a Forma-1-ben, jelentős mértékben változnak ugyanis a technikai szabályok – a cél az, hogy körönként 4-5 másodperccel gyorsabbak legyenek a versenygépek.
Miután azonban a regulákat csak meglehetősen későn véglegesítették, a csapatok pedig nem kapták meg időben az új abroncsok szélcsatorna-modelljeit, a mezőny számára jóval kevesebb idő állt rendelkezésre, mint a legutóbbi, hasonlóan komoly szabályváltozás idején.
„Azt gondolom, a legfőbb különbség, hogy jóval kevesebb idő állt rendelkezésre a fejlesztésekre – kevés időnk volt, és a szélcsatornában sem dolgozhattunk eleget” – mondta Pat Symonds, a Williams leköszönő technikai igazgatója.
„Ha visszaemlékszünk 2009-re, amikor szintén sokat változtak a szabályok, akkor már évek óta beszéltünk róluk, voltak tervek, és a hét minden napján, a nap 24 órájában dolgoztunk a szélcsatornában a Toyotánál. Bőven volt időnk vizsgálódni.”
„A következő nagy változás 2014-ben volt. Számos dolog változott az aerodinamikai szabályokat tekintve, illetve az autó hűtésére vonatkozóan. Akkoriban is elegendő időnk volt, egy héten 80 tesztet végeztünk a szélcsatornában.”
„Idén február végén kaptuk csak meg a szélcsatornás gumikat, ekkor kezdtünk el igazán dolgozni a szélcsatornában. A CFD-technológiával természetesen már dolgoztunk ekkor, és persze a szélcsatornában is voltunk, ahol a hátsó gumikat használtuk elöl is – próbáltuk megtudni, alapvetően milyenek lesznek a légáramlatok.”
„Február óta heti 65 tesztünk volt, és persze dolgoztunk a 2016-os autón is.”
„Úgy gondolom tehát, hogy a jelenlegi fejlesztések nagyon kiforratlanok a korábbiakhoz képest, és ezért vagyok biztos abban, hogy miért folytatódnak majd, és miért nem lehet pontosan meghatározni a célokat.”
Symonds hozzátette, véleménye szerint nem lesz nagy különbség az egyes versenyautók között.
„A szabályok nagyon pontosan előírnak dolgokat. A motorborítás tekintetében van egy terület, ahol láthatunk majd néhány variációt. Van néhány nyitottabb terület itt-ott, de ezek nem igazán lesznek feltűnőek.”