A Williams tavaly a 7. helyen zárta a konstruktőrök versenyét, ám mindössze 28 pontot gyűjtött, miközben az előtte végző Alpine pilótái 120 pontot zsebeltek be a 23 versenyhétvége során. James Vowles csapatfőnök azt mondja, leginkább arra összpontosítanak a tél folyamán, hogy egy jobban kezelhető autóval álljanak elő az előttünk álló idényre.
“Növeltük a leszorítóerőt, de a fő dolog, amin dolgoztunk, az az autó viselkedése és karakterisztikája” – mondta a brit szakember a Motorsport.com című internetes lapnak. “Azt gondolom, kiaknázatlan potenciál van az autóban, szóval előre tudunk lépni. Hogy mekkorát, azt nehéz megmondani.”
A Forma-1-ben legközelebb 2026-ban változnak meg jelentősen a szabályok, Vowles szerint komoly előrelépéseket ekkor lehet majd csak megtenni.
“Elégedett vagyok azzal a munkával, amit végzünk, de fogadni mernék, ha megkérdeznék a mezőny összes csapatát, mindannyian azt mondanák, ‘elégedettek vagyunk azzal a munkával, amit végzünk’. Ez általában azt jelenti, hogy egy kicsit előrébb tudsz jutni, de semmi többet. A nagy előrelépések a szabályváltozások révén történnek. 2026-ban lesz az első lehetőség arra, hogy igazi előrelépést tegyünk.”
A Williams február 5-én mutatja be a nagyközönségnek idei, FW46-os kódjelű versenyautóját.