A Mercedes tavaly a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon tudta legyűrni a Ferrarit a konstruktőri ezüstéremért zajló küzdelemben, és bár ez anyagi szempontból előnyös az istálló számára, vannak bizony hátrányai is, hiszen minél előrébb végez egy istálló, annál kevesebb időt tölthet el szélcsatornás -és CFD-technológiás fejlesztésekkel.
Toto Wolff ugyanakkor azt mondja, ebből a szempontból nem olyan számottevő a különbség, miközben a bajnoki ezüstéremnek hála a csapattagok több bónuszban részesülnek — ez pedig a morál szempontjából mindenképpen fontos tényező.
„Ez egy nagyon jó kérdés, mivel nyilvánvalóan nem egydimenziós. Ha a szezon elején kérdeztek volna meg arról, hogy a 2. vagy 3. helyen végeznék-e inkább, azt mondtam volna, nem igazán van jelentősége” — mondta az osztrák szakember. „A sportszakmai előny az, hogy több szélcsatornás idő áll rendelkezésre a következő évben. Azt hiszem, 7 százalékkal több a 3. helyen, mint a 2. pozícióban.”
„Ugyanakkor viszont ez egy financiális komponens minden csapattagunk számára is a bónuszok szempontjából. Nekem pedig gondoskodnom kell mindenkiről a menedzsmenttel közösen, ezért ez egy nagyon fontos összetevő. Bár sportszakmai szempontból talán nem annyira releváns. Az viszont, hogy a 2. helyen végeztünk a bajnokságban, nagyszerű érzés volt, és nem számítottam arra, hogy ilyen érzések lesznek bennem. De látható volt, hogy morális szempontból lökést adott, érzelmes pillanat volt a csapat számára, tehát egyúttal fontos is.”