Wolff: A javunkra akarjuk fordítani az időmérős motormódok betiltását! - F1VILÁG.HU

Wolff: A javunkra akarjuk fordítani az időmérős motormódok betiltását!

HIRDETÉS
A hétvégi Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai versenypálya tökéletes terep lesz ahhoz, hogy kiderüljön, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) motormódokra vonatkozó új technikai direktívája miképp hat majd az erőviszonyokra – mondja a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, aki reméli, sikerül a javukra fordítani az új szabályozást.
2020 Belgian Grand Prix, Sunday - LAT Images Valtteri Bottas Mercedes

A monzai versenyhétvégén a csapatoknak már kötelezően ugyanazokat a motormódokat kell használniuk az időmérő edzésen, mint a versenyen, így nem lesz lehetőség az úgynevezett „party-üzemmódok” használatára.

Egyes vélekedések szerint ez a Mercedes érintheti a legérzékenyebben, a német istálló ugyanis az elmúlt években tökélyre fejlesztette időmérős motormódját. Toto Wolff viszont nemrégiben azt mondta, az új szabályozásnak köszönhetően lehet, hogy a versenyeken lesznek még gyorsabbak.

A Mercedes remek formában van, a múlt hétvégi Belga Nagydíjon sima kettős győzelmet aratott a csapat.

„Az elmúlt években nem Spa volt a legerősebb pálya számunkra, szóval jó érzés volt fordítani ezen idén, és kettős győzelemmel távozni Belgiumból” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.

„Pár hete a silverstone-i pálya széléről figyeltem autóinkat a Maggottsban és a Beckettsben, múlt hétvégén pedig figyeltem az onboard-felvételeket, ahogy átmennek a Malmedyn és a Pouhonon. Lenyűgöző volt látni, ahogy versenyzőink ilyen határozottan vezették a W11-est, támadták a pályát, amennyire csak lehetett. Ez is azt mutatja, milyen kolosszális erőfeszítéseket tett mindenki Brackley-ben és Brixworth-ben azért, hogy egy ilyen óriási gépet hozzanak létre.”

„Az újabb tripla forduló második és harmadik állomása Olaszország lesz, ellátogatunk Monzába és Mugellóba. A híres „Sebesség szentélye” egy alacsony légellenállású, alacsony leszorítóerejű pálya, ahol a végsebesség kulcsfontosságú a jó eredmény eléréséhez. A versenyt gyakran nyerték meg a pole-ból az elmúlt években, emiatt pedig az időmérő különösen fontos lesz Olaszországban.”

Wolff azt mondja, Monzában kiderül majd, az FIA új szabályozása hogyan hat majd az erőviszonyokra.

„A motorigényesség, illetve az időmérő fontossága miatt Monza tökéletes terep lesz ahhoz, hogy teszteljük az új technikai direktíva hatásait, mely az Olasz Nagydíjtól kezdve lesz hatályos. A TD/037-20 a motormódok használatát korlátozza, a csapatok a motorokat ugyanolyan üzemmódban lesznek kénytelenek használni az időmérőn és a versenyen is. Érdekes lesz látni, hogyan hat ez a dolog az erőviszonyokra szombaton és vasárnap. Izgatottan fogadjuk a kihívást, és szeretnénk a javunkra fordítani!”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Wolff: A javunkra akarjuk fordítani az időmérős motormódok betiltását!
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!