A múlt hétvégi Olasz Nagydíjon a McLaren 8 pontra csökkentette lemaradását a konstruktőri versenyben a Red Bull mögött, miközben Lando Norris hátránya 62 pont az egyéni összetettben élen álló Max Verstappennel szemben. A wokingiak mostanáig nem éltek a csapatutasítás lehetőségével, emiatt pedig sok kritika is éri őket – egyes vélekedések szerint ugyanis ideje mindenben támogatniuk az egyéni címre esélyesebb Lando Norrist, még mielőtt késő lesz. A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff azt mondja, a McLaren most „egy kötélen táncol” a versenyzők menedzselését illetően.
„Amikor egy élcsapatként versenyzel, hirtelen két tűz közé kerülsz” – mondta Wolff. „Mert egyfelől ők egy versenycsapat, mint ahogy mi is azok vagyunk, és azt akarják, hogy a legjobb nyerjen. Másfelől viszont, amikor ez diszfunkcionálissá válik, és elkezdi befolyásolni a csapat teljesítményét, akkor felmerül a kérdés: hogyan reagálsz erre?”
Wolff szerint a csapat gyakran vesztes pozícióba kerül ilyen helyzetekben: „Ha befagyasztod a pozíciókat, és csapatutasításokat vezetsz be, az talán nem illik ahhoz, amit a versenyzői lélek diktál, de a racionális oldalnak győznie kell. A szezon végén senki sem akar 3-5 ponttal lemaradni a bajnoki címről, ami könnyen megszerezhető lett volna.”
A Mercedes csapatfőnöke rámutatott, hogy a csapatvezetők számára rendkívül nehéz egyensúlyozni ebben a helyzetben.
„Egy ilyen helyzetben nagyon nehéz megtalálni az egyensúlyt, és nincs egyetemes igazság arról, hogyan kell kezelni.”
Wolff kiemelte, hogy Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke, és Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója rendkívül tapasztaltak a sportban, és előbb-utóbb dönteni fognak arról, hogyan tovább.
„Andrea [Stella] és Zak [Brown] sporthoz való hozzáértését nem kérdőjelezheti meg senki. Andrea már számtalanszor látta, hogyan zajlik mindez a szeme előtt a Ferrarinál. Azt látom, hogy Andrea versenyzői lelke nem akar csapatutasítást adni, inkább hagyná őket versenyezni. De szerintem előbb-utóbb döntésre jutnak arról, hogyan kezeljék ezt a helyzetet.”
A Mercedesnél korábban hasonló helyzetekben úgynevezett „elköteleződési szabályokat” vezettek be, amiket később „versenyzési szándéknak” neveztek át, mert a „szabályok” szó túl keménynek tűnt a pilóták számára. Wolff szerint a McLaren is hasonló megoldásokra juthat, hogy elkerüljék a csapaton belüli feszültségeket.