Február eleje óta tudni lehet már, az idei Hamilton utolsó idénye a Mercedes Forma-1-es csapatánál, 2025-től ugyanis már a Ferrarinál folytatja pályafutását. Az természetes, hogy a hétszeres világbajnokot a jövő évre vonatkozó fejlesztésekbe már nem vonja be a Mercedes, Hamilton azonban Monacóban arról beszélt, szerinte idén már egyszer sem lesz alkalma Russell előtt végezni az időmérőn, majd rámutatott arra, az utcai pályán kizárólag csapattársa használja a Mercedes vadonatúj első szárnyát.
Később ugyanakkor kiderült, Hamilton döntése volt, hogy nem használja az újítást, nem akarta ugyanis megkockáztatni azt, hogy a bokszból kell rajtolnia abban az esetben, ha az új specifikációjú szárny megsérült az időmérőn. Nyilatkozata mégis azt sugallja, nincs akkora harmónia jelenleg a Mercedes csapatánál.
Toto Wolff ugyanakkor azt mondja, mindkét versenyző azonos bánásmódban részesül — mindössze egyetlen egyszer szóltak bele a házon belüli küzdelmekbe az F1-be való visszatérésük óta, a 2016-os Abu Dhabi Nagydíjon, amikor Hamilton szándékosan feltartotta akkori csapattársát, Nico Rosberget a bajnoki küzdelem során, hogy a német versenyzőt utolérjék az ellenfelek.
„Nem minden versenyző szkeptikus egy kicsit időnként?” — tette fel a kérdést Wolff. „Azt gondolom, csapatként még a csapattársak közti legfeszültebb versengések közepette is bizonyítottuk, hogy mindig jól egyensúlyoztunk ezen a téren, transzparensek és igazságosak voltunk.”
„Azt gondolom a 2016-os Abu Dhabi Nagydíjat leszámítva egyetlen olyan pillanat sem volt, amikor próbáltuk menedzselni a versenyt, azóta nem is tettük. Meg tudom érteni, hogy versenyzőként az ember a legjobbat akarja kihozni önmagából és a csapatból, és néha, amikor a dolgok ellened fordulnak, megkérdőjelezed őket.”
„De csapatként mindig 100 százalékig az volt a missziónk, hogy két versenyzőnek adunk két nagyszerű autót, a lehető legjobb autókat, a lehető legjobb stratégiákat és támogatást.”
„Próbáljuk a legjobbat kihozni a partnerségből, igyekszünk maximalizálni az eredményeket ebben az utolsó idényben. És mint mindig a versenyzők között, ezúttal is feszült lehet a helyzet időnként, hiszen mindenki a legjobbat akarja nyújtani.”
És bár George Russell a szezon eddigi nyolc versenyhétvégéjén hétszer is jobbnak bizonyult Hamiltonnál az időmérőkön, Wolff szerint semmi garancia arra, hogy ez a tendencia így folytatódik.
„Nem gondolom, hogy van egy közvetlen magyarázat a statisztikára, de ettől ez még statisztika. 7 versenyen vagyunk túl, és van még 17. Nem trendként tekintek erre.”
Nyitókép: Tóth Zsombor