A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, meglehetősen nagy nyomás nehezedik csapatára, 2014-ben ugyanis sokan azt várják tőlük, hogy a világbajnoki címért harcolnak majd.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, meglehetősen nagy nyomás nehezedik csapatára, 2014-ben ugyanis sokan azt várják tőlük, hogy a világbajnoki címért harcolnak majd.
A brackley-i gárda remek formában versenyzett tavaly, a Red Bull mögött másodikként zárt az összetett pontversenyben, a vezérkar pedig természetesen komolyabb célokat tűzött ki maga elé a következő bajnokságra.
Toto Wolff – aki Ross Brawn távozása után Paddy Lowe-vel közösen irányítja a Mercedes csapatát – az AUTOSPORT című angol szaklapnak nyilatkozva elárulta, az biztos, hogy nem szerepelhetnek rosszabbul, mint 2013-ban.
„Nem, ezt nem engedhetjük meg magunknak!” – szögezte le a szakember.
„Ha a negyedik, vagy harmadik helyen végeztünk volna, az emberek azt mondanák, van még hová fejlődni a bajnoki cím előtt. Most viszont az elvárások nagyon magasak, és kezelnünk kell ezeket, hiszen nem könnyű feladat megnyerni egy bajnokságot. Sőt, nagyon nehéz.”
„A futamgyőzelem más tészta, mert mindennek passzolnia kell. De hogy őszintén ki tudjuk-e jelenteni, hogy esélyesek vagyunk a bajnoki elsőségre? Nem.”
Wolff hozzátette, bár jól szerepeltek tavaly, két lábbal a földön kell járniuk a továbbiakban is.
„Az optimizmus mindig veszélyes. Pesszimistán optimistának kell lenni. Nem szabad biztosra venni, hogy meg fog történni. Viszont nem szabad túlzottan pesszimistának sem lenni.”
„Amit látok, hogy megfelelő erőfeszítéseket teszünk a motor és a hajtáslánc fejlesztéséért, és hiszem, hogy jól dolgozunk.”
„Hogy tudom-e, mit csinál a Ferrari és a Renault? Nem. De meggyőződésem, hogy intelligens szakembereik vannak, és ők is jó munkát végeznek.”
Habár a pletykák szerint a Mercedes áll a legjobban V6-os motorjának fejlesztésével, Wolff szerint nincs garancia minderre.
„Nem tudjuk. Mindezt csak különféle pletykákra alapozzák, azokra, amit X vagy Y mondott, noha lehet, hogy egyiknek sincs fogalma semmiről. Az alapján, amit Viry-ben (a Renault központjában) és Maranellóban (a Ferrari főhadiszállásán) láttam, ők sem hülyék. Nagyon okos szakemberek dolgoznak náluk, és kétlem, hogy lesz olyan motorgyártó, mely különösen nagy előnyben lenne a következő szezonban.”