Bár a Mercedes Monacóban bevetett új első szárnya eddig rendre átment a terheléses teszteken, a Red Bull tanácsadója, dr. Helmut Marko azt mondta, árgus szemmel figyelik a német csapatot, a televíziós felvételeken ugyanis szemmel látható, hogy a kérdéses elem a korábbi verzióhoz képest jelentős mértékben elhajlik.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, nincsenek kétségei az új első szárny legalitásával kapcsolatban — egyúttal rámutatott arra, mennyire fontos, hogy az új elem tökéletesen összedolgozzon az autó többi alkatrészével.
„A Forma-1-ben mindenki gyorsan következtetéseket von le és azt mondja, ‘láttam azt az első szárnyat, azokat az oldalpaneleket és azokat a légterelőket’. Az első szárnyak manapság nagy szerepet játszanak. Ez egyértelmű. Az aero-elaszticitás is nagy szerepet játszik, de a padlólemezek is. Szerintem mindig ezek kombinációja a lényeg” — mondta a szakember.
„Lehet, hogy van egy olyan első szárnyad, ami úgy hajlik, mint egy banán, és átmegy a teszten, de az autó többi része nem működik megfelelően az interakcióban. Úgy gondolom, mindenki próbálja feszegetni a határokat a szabályok keretein belül. És azt hiszem, amit az elmúlt három verseny során el tudtunk érni, az a helyes oldalon van, és úgy gondoljuk hogy nagy lépést tettünk előre az új aerodinamikai elemeinkkel. Eddig talán nagyon a másik végén voltunk annak, ahol lennünk kellett volna a szárnyakkal, a padlólemezzel és mindennel.”
Wolff elárulta, bár talán nem feltűnőek a barcelonai újítások, vannak azért fejlesztéseik erre a hétvégére is.
„Hoztunk alkatrészeket — egész sokat erre a versenyre —, de talán nem a láthatóakat” — fogalmazott. „Szóval úgy gondolom, ebben a küzdelemben minden egyes versenyhétvégére növelni kell a teljesítményt. Még ha csak néhány milliszekundumot is nyerünk itt-ott, de hoztunk alkatrészeket.”