A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff kijelentette, felesleges összeesküvés-elméleteket szőni a csapat szerelőgárdájának rotációja kapcsán, az istálló szándéka ugyanis nem az volt, hogy azzal hátráltassák egyik vagy másik versenyzőt.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff kijelentette, felesleges összeesküvés-elméleteket szőni a csapat szerelőgárdájának rotációja kapcsán, az istálló szándéka ugyanis nem az volt, hogy azzal hátráltassák egyik vagy másik versenyzőt.
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton még az abu dhabi hétvégét megelőzően nyilatkozott úgy, majd talán 10 év múlva könyvében megírja, mi állt annak hátterében, hogy szerelőgárdájától jó néhányan átvándoroltak a garázs másik oldalára, Nico Rosberghez az idei évben.
A brit szerint “érdekes olvasmány” lesz, ha kiderül az igazság, Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke azonban nem tulajdonított komoly jelentőséget Hamilton szavainak, állítása szerint ugyanis a német istálló célja nem az volt, hogy a címvédő hátrányba kerüljön, csapattársa, Nico Rosberg pedig előnybe.
“Mindig veszélyes, ha kiragadnak részleteket egy sajtótájékoztatóból. Ahogy azt már korábban is elmondtam, figyelemre méltónak tartom, ahogy a két versenyzőnk kezelte kettejük viszonyát a csapat javára, noha sokszor nagyon komoly nyomás nehezedett rájuk” – mondta a szakember.
“Ezt a nyilatkozatot kiragadták, és teljesen világos, hogyha változtatunk a szerelőgárdán, melyben közvetlenül érintett a versenyző, akkor annak lehet pszichológiai hatása. Tisztában vagyunk ezzel, és észben is tartottuk, amikor összekevertük a csapatot. De 1500 emberünk dolgozik Brackley-ben és Brixworth-ben, és minden egyes szakemberünknek van saját fejlődési metódusa. Könnyen lehet, hogy aki ma az autó egyik oldalán dolgozik szerelőként, az holnapra vezető szerelővé válhat, és talán még több potenciál is van benne. Ez egy dinamikusan fejlődő struktúra, és ugyanez zajlik a garázson belül is. Ezek tények.”
“Tudom, hogy ez hatással lehet a versenyzőre, ezt figyelembe is vettük, és talán én is írok egy könyvet 10 év múlva, amiben benne lesznek bizonyos dolgok.”
“Amit a versenypályán látunk, az valójában csak a jéghegy csúcsa, a felszín alatt pedig van egy hatalmas tömb, ami hozza a teljesítményt, és ami eljutotta a csapatot erre a szintre. És ennek a része, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a szervezetünk. Nemcsak ma, hanem holnap is. Ez egy teljesen megszokott procedúra.”