Wolff: Sajnálom a versenyzőket, hogy ilyen nyomorúságos autót kellett vezetniük... - F1VILÁG.HU

Wolff: Sajnálom a versenyzőket, hogy ilyen nyomorúságos autót kellett vezetniük…

HIRDETÉS
Kiábrándító teljesítménnyel rukkolt elő a Mercedes Forma-1-es csapata a hétvégéi Brazil Nagydíjon, Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke pedig elárulta, nagyon sajnálja a versenyzőket, hogy a W14-es versenyautó ilyen "nyomorúságosan" teljesített Interlagosban.
2023 Brazilian Grand Prix, Friday - LAT Images Lewis Hamilton

Miközben Austinban és Mexikóvárosban a Mercedes ütőképes teljesítményt tudott nyújtani, Lewis Hamilton és George Russell nehezen boldogult a W14-es kódjelű versenyautóval Interlagosban, a csapat dolgát pedig nehezítette, hogy Brazíliában az évad utolsó sprintfutamos hétvégéjét rendezték.

A Mercedes már a szombati sprinten is zabálta a gumikat, a helyzet pedig nem változott vasárnapra sem, hiába volt jó néhány fokkal hűvösebb a verseny napján. Lewis Hamilton végül a 8. helyen futott csak be, miközben csapattársa, George Russell technikai probléma miatt kiesett. Toto Wolff a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva a leintés után arról beszélt, sajnálja a versenyzőket, hogy egy ilyen “nyomorúságos” autót kellett vezetniük.

“Azt hiszem, a sprinthétvégék nem tartoznak az erősségeink közé. A legtöbb hétvégén ki tudunk lábalni a problémákból. De nincs olyan kilengés, hogy szinte a leggyorsabbak vagyunk [Mexikóban], és aztán csak a nyolcadikak. Nekem személy szerint ez volt a legrosszabb hétvége az elmúlt 13 évben” – magyarázta az osztrák szakember.

“Megbocsáthatatlan teljesítmény volt ez. Még szavak sincsenek rá. A legutóbbi versenyhétvégén az autó a 2. helyen ért célba, mint ahogy azt megelőzően is. Bármit is csináltunk vele, szörnyű volt itt. Lewis túl tudta élni odakint, George viszont… Csak együttérezni tudok kettejükkel, hogy egy ilyen nyomorúságos valamit vezettek.”

“Ez is jól mutatja, milyen nehéz boldogulni ezzel az autóval, pengeélen táncolunk vele. Jobb autót kell fejlesztenünk a jövő évre. Mert az nem fordulhat elő, hogy egy héten belül dobogóra állunk, és a miénk az egyik leggyorsabb autó, aztán pedig nyolcadikként érünk célba.”

Mivel a Mercedes meglehetősen nagy szárnyakkal körözött Interlagosban a jobb kanyarsebességek és nagyobb leszorítóerő érdekében, az egyenesekben a versenyzők szinte védtelenek voltak. A német csapat viszont nem tudott változtatni, hiszen a nyitóedzés után már nem lehetett változtatni a beállításokon.

“Azt gondolom, a végsebesség volt az egyik probléma, de talán nem a fő tényező. A fő probléma az volt, hogy nem tudtunk boldogulni a kanyarokban anagy szárnnyal sem, és kinyírtuk a gumikat. Felzabáltuk őket pár kör alatt” – magyarázta Wolff.

“Az világos, hogy nem mi vagyunk a sprinthétvégék világbajnokai. Jó kis munka várt ránk, hogy átvészeljük. De ez még nem magyarázza azt, hogy mi ment félre. Szinte olyan volt, mintha az autó nem négy, hanem három keréken ment volna.”

“George-nak az erőforrással volt problémája a végén, nagyon kilengett minden érték a hűtést tekintve. Ez volt az utolsó versenye annak az erőforrásnak, de ez van. Nem vagyunk biztos benne, hogy pontot tudtunk volna szerezni a kiesés nélkül.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Wolff: Sajnálom a versenyzőket, hogy ilyen nyomorúságos autót kellett vezetniük…
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!