A német istálló a gyengén sikerült 2022-es szezont követően is kitartott autókoncepciója mellett, Toto Wolff azonban a bahreini idénynyitó hétvégéjén elismerte, jelen helyzetben ebből az autóból képtelenek lesznek győztes versenyautót faragni.
A Mercedesnél természetesen fél szemmel már a 2024-es idényre is figyelnek, és a hírek szerint Imolába új oldalszekrényekkel érkezhet meg a csapat. Wolff a minap elárulta, a csapatnak vélhetően teljesen új irányt kell vennie az autófejlesztés terén.
„Rendkívül nehéz ekkora hátrányból felzárkózni, de ezt kell tennünk. Nincs választásunk” – mondta az osztrák szakember. „Nem vagyok biztos benne, hogy a költségplafon korlátoz bennünket jelen helyzetünkben, de el kell döntenünk, hogy milyen irányba megyünk tovább, és minden erőforrásunkat be kell csoportosítani ezen döntés mögé. Egyetlen autót fejlesztünk. A kérdés az, melyiket.”
Az Emilia Romagna Nagydíjra tervezett fejlesztésekkel a Mercedes a becslések szerint 3-4 tizedmásodpercet léphet előre, Wolff viszont már most tudja, ez nem lesz elég ahhoz, hogy az élen harcoljanak. Szerinte ezért is kell mihamarabb határozott döntést hozni.
„Azonnal kezelni fogjuk ezt, ha ugyanis megnézzük, hol álltunk tavaly év végén, amikor is úgy tűnt, nagyon felzárkóztunk, és leginkább a pályákon múlt, hogy fekszenek-e nekünk, vagy sem, most úgy tűnik, majdhogynem megduplázódott, ha nem Megtriplázódott a hátrányunk a Red Bullhoz képest. És nekünk ezt kell szem előtt tartanunk. Ami közöttünk van, a Ferrari és az Aston, az csak mellékes. Mindezek ellenére az, amit az Aston Martin el tudott érni, inspirációként szolgál, mert 2 másodperces lemaradásból a második leggyorsabb csapattá váltak.”
„Az egykörös tempónk egész jó, de a versenyen láttuk a következményeket. Őszintén szólva a leszorítóerő hiányzik, csúszkáltunk a gumikon, és visszaestünk.”
A Mercedes-főnök szerint a csapat versenyzői, Lewis Hamilton és George Russell pontosan értik, milyen szintű döntést kell most meghoznia az istállónak.
„A versenyzők teljesen tudatában vannak a dolognak. Nyíltan beszélünk erről csapaton belül. Mindenki tisztában van vele, nem arról van szó, hogy találnunk kell 0,3 másodpercet, és fel kell políroznunk az autót. Komoly teljesítményt kell találnunk, hogy ismét olyan helyzetben legyünk, melyben futamgyőzelmekért és bajnoki címekért harcolhatunk.”