A Red Bull tavaly, Milton Keynes-i kampuszán kezdte el felépíteni motorrészlegét, és bár hónapokig úgy tűnt, a Porschéval közösen készülnek majd a 2026-ban érkező új motorszabályokra, a megállapodás végül dugába dőlt. A Red Bull viszont gőzerővel dolgozik, a nyáron már be is indította első saját gyártású motorját, és akár talál partnert, akár nem, biztos, hogy motorgyártóként tevékenykedik majd tovább a Forma-1-ben.
Toto Wolff szerint merész, amit meglépett a Red Bull, az osztrákok viszont híresek az önállóságukról.
„Azt gondolom, ez egy nagyon bátor stratégia” – mondta a szakember a Red Bull motorprojektjével kapcsolatban. „Az önhatékonyság egyértelműen olyasvalami, amire a Red Bull mindig törekedett – hogy legyen saját erőforrásuk, és ne függjenek egyetlen motorgyártótól sem. És most itt vagyunk. Ezen stratégia mellett döntöttek. Meglátjuk, mi lesz 2026-ban, 2027-ben, és 2028-ban.”
„Egyértelmű, hogy ezzel meghatároztak egy irányt, és részleteiben nem tudom, hogy a Porsche csatlakozik-e a motorhoz, mint névadó, vagy esetleg a Honda nevén fut majd.”
Wolff azt mondja, sajnálja, hogy a Porsche nem tudott megállapodni a Red Bull-lal.
„Mint Mercedes-képviselő, számomra nyilván sajnálatos, hogy nem harcolhatunk a Porschéval. A Porsche/Red Bull egy mega párost alkotott volna. Egy nagyszerű brand. De nem valósult meg – olyan okok miatt, melyekről nekem nincs tudomásom. Pedig nagyszerű lett volna az F1, és mindannyiunk számára, ha egyesítették volna erejüket.”