Antonelli lenyűgöző sebességet mutatott már az első pillanatokban, de mindössze 10 perc elteltével a Parabolicánál túl keményen nyomta, és balesetet szenvedett. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff visszatekintve elmondta, hogy nem feltétlenül volt hiba Monzában debütáltatni Antonellit, de utólag talán bölcsebb lett volna, ha máshol kap lehetőséget először.
„Nem mondanám, hogy hiba volt, de talán nem teljesen mértük fel helyesen a nyomást, ami alá kerülhetett” – mondta Wolff a Motorsport.com című internetes lapnak „Beszéltünk róla, hogyan álljunk hozzá az edzéshez. Tesztelésen kiválóan szerepelt, több ezer kilométert megtett hiba nélkül. De ha olasz versenyző vagy, 18 évesen Monzában, és ez az első lehetőséged, az már más helyzet.”
Wolff úgy gondolja, ha ezt a kockázati tényezőt is figyelembe vették volna, talán bölcsebb lett volna, ha Antonelli egy másik helyszínen, nem Olaszországban mutatkozik be. Ennek ellenére úgy véli, a fiatal olasz sokat fog tanulni ebből a tapasztalatból.
Bár Antonelli balesete nem volt ideális George Russell autójának károsodása szempontjából, Wolff aggódott a fiatal pilótára gyakorolt érzelmi hatás miatt is, különösen azon a hétvégén, amikor mindenki rá figyelt.
„Nem volt jó neki, és sajnáltam, mert nagyon gyors volt, és ez volt az első edzése Olaszországban, épp a bejelentése előtt, amit mindenki várt” – tette hozzá Wolff. „Tetszik a hozzáállása. Gyors már az első körben, ahogy kijön a bokszból, és ezt be is bizonyította. Természetesen örültem volna, ha az eredménylista élére kerül, de ezt elvette tőle, hogy az autó elszállt – és néhány ilyen sebességet csak később, a hétvége folyamán értek el.”
A Mercedes-főnök úgy látja, hogy Antonelli túl gyors volt a pálya és az autó állapotához képest, ez okozta végül a balesetét.
„Nyilvánvalóan túl gyors volt a pálya és az autó állapotához képest abban a pillanatban, az ambíció, a motiváció és a tapasztalat hiányának egyensúlya mutatkozott meg” – mondta Wolff.
A Mercedes tisztában van azzal, hogy Antonelli tehetsége és potenciálja ellenére még hiányzik a tapasztalat, ami miatt további balesetek is előfordulhatnak. Ennek ellenére Wolff úgy véli, a Mercedesnél történő fejlődése a legjobb módja annak, hogy kihozzák belőle a maximumot.
„Az F1-es csapat, amelyhez csatlakozol fiatal versenyzőként, alapvetően befolyásolja a teljesítményedet és a fejlődésedet” – magyarázta Wolff. „Ezért döntöttünk úgy, hogy azonnal a Mercedeshez hozzuk, hogy ne kerüljön más munkamódszerek hatása alá.”
Wolff hangsúlyozta, hogy Antonelli fejlődésébe való befektetés része az ilyen hibák kezelése is, és hogy a Mercedes teljes felelősséget vállal a fiatal pilóta fejlesztéséért és eredményeiért.
Amikor a csapatfőnököt arról kérdezték, hogy a Mercedes kockázatot vállalt-e Antonelli előléptetésével, így válaszolt: „Nem, ez nem kockázat. Az lenne a kockázat, ha nem hinnénk a képességeiben. Időt kell adnunk neki a fejlődésre. Nem várjuk, hogy Ausztráliában [jövőre] mindenkit leiskoláz. Ez nem az elvárás. Időt kell adnunk neki a fejlődésre, és akkor nagyon jó lehet. De meg kell kapnia az időt.”
Nyitókép: Tóth Zsombor
Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!