A német istálló egy továbbfejlesztett padlólemezzel kezdte meg a munkát a múlt hétvégi Belga Nagydíjon, a cél pedig természetesen az volt, hogy növeljék a W15-ös kódjelű versenyautó teljesítményét. A csapat számára azonban nem alakult jól a pénteki nyitónap, ezért a hétvége további részében már a korábbi megoldást használták a versenyzők, George Russell és Lewis Hamilton.
A döntés után természetesen megindultak a találgatások azzal kapcsolatban, hogy a szezon során meglehetősen jól fejlesztő Mercedes ezúttal talán rossz irányba indult el — a csapat azonban határozottan cáfolta ezt. Toto Wolff csapatfőnök elárulta, a Holland Nagydíjon újra bevetik majd az új padlólemezt.
„Azt gondolom, drasztikus változtatást hajtottunk végre, hogy visszanyerjünk némi teljesítményt, de úgy véljük, nem a padlólemez volt az oka a problémáknak” – mondta Wolff a további fejlesztési tervekről. „Elég érdekes les majd, amikor mindent felteszünk az autóra Zandvoortban, és megnézzük, hogyan működik. Akkor biztosak lehetünk abban, hogy az általunk gondolt mechanikai rész volt-e az oka, vagy esetleg voltak-e olyan aerodinamikai és mechanikai interakciók, amelyek nem működtek.”
A Mercedes a legutóbbi három versenyből kettőt megnyert, Wolff azonban azt mondja, korai lenne még elszállni a jó eredményektől.
„Azt hiszem, két lábbal a földön kell maradnunk” – magyarázta. „A teljesítmény ingadozásait figyelve határozottan pozitív tendenciát látunk a mi oldalunkról. Néhány más csapatnál negatív trendet láthatunk.”
„De nem hiszem, hogy ezt ki kellene vetítenünk arra, hogyan fog alakulni a szezon második fele. Szerintem ez egy kemény küzdelem, és a négy csapat mindent belead. Azt gondolom, óvatosan optimisták lehetünk. De bizonyítanunk kell. Még tíz verseny van hátra.”