2018 | 2018-as idényben Räikkönen igencsak meggyőző formát mutatott. Bár ezúttal is elmaradt Sebastian Vetteltől, rendre szállította a dobogós eredményeket, az Amerikai Nagydíjon pedig hosszú várakozás után végre újra futamgyőzelmet szerzett. Hiába a feljavult forma, a Ferrari végül úgy döntött, az idény végén megválik tőle, helyét pedig Charles Leclerc veszi át. A finn azonban nem fordított hátat az F1-nek: 2 évre szóló szerződést kötött a Sauberrel. |
2017 | Räikkönen számára a 2017-es idény meglehetősen nehezen alakult. 10 évvel világbajnoki címe megnyerése után nehezen tudta tartani a lépést csapattársával, Sebastian Vettellel, és végül futamgyőzelem nélkül, a 4. helyen zárta a bajnokságot. |
2016 | 2016-ban szemmel láthatóan javult a teljesítménye. Bár a Ferrari autója nem volt különösebben versenyképes, Räikkönen az egész idény során csapattársa, Vettel szintjén tudott teljesíteni. 4-szer dobogóra is állt, végül 6. lett a bajnoki tabellán. |
2015 | 2015-ben sem tudott jól teljesíteni a Ferrari-versenyzőjeként: miközben csapattársa, Sebastian Vettel 3 futamgyőzelmet is szerzett, ő csupán 3 dobogós eredmény elérésére volt képes. Végül 4. lett az összetettben 150 pontot gyűjtve. |
2014 | A nagy visszatérés a Ferrarinál elmaradt, képtelen volt kezelni a gyengén teljesítő F14-T modellt. A dobogóra sem tudott felállni, legjobb eredménye egy negyedik hely volt Belgiumban. A 12. helyen végzett a tabellán, hat pozícióval és 106 ponttal lemaradva csapattársa, Fernando Alonso mögött. |
2013 | Fantasztikusan, győzelemmel kezdte a bajnokságot Ausztráliában, amit három második hely követett Kínában, Bahreinban és Spanyolországban, így abszolút bajnokesélyesként harcolhatott, míg a Lotus teljesítménye valamelyest visszaesett. Szeptemberben leigazolt a Ferrarihoz a következő idényre, majd kihagyta az utolsó két futamot, hátműtéte miatt. |
2012 | Öt dobogós helyezés, köztük három második hely az első tizenegy versenyen nem rossz kezdés, azonban az első győzelemre a 18. futamig várni kellett. Mindezekkel a harmadik helyen végzett a bajnokságban, ami két év kihagyás után kiváló eredmény. |
2011 | Második bajnoki szezonját töltötte a WRC-ben. Nem sikerült számára az áttörés, majd szerződést kötött a Lotus istállóval, hogy visszatérhessen a Forma-1-be 2012-ben. |
2010 | Elhagyta a Forma-1-et, hogy a rali-világbajnokságban próbáljon szerencsét (WRC). Tizenegy futamon indult, legjobb helyezése egy hetedik hely volt Németországban. |
2009 | Csalódást hozott számára az év első fele, sokan kritizálták, hogy elvesztette motivációját. Aztán Monte-Carlóban felállt a dobogóra egy harmadik hellyel, majd a nyári szünet után másodikként futott célba Magyarországon, majd megszerezve a Ferrari egyetlen győzelmét, a dobogó legmagasabb fokán ünnepelhetett Belgiumban. A szezon végén már nem tudott mit kezdeni a riválisokkal, mivel a Ferrari leállította az F60 fejlesztését. Elvesztette versenyzői ülését Fernando Alonsóval szemben. |
2008 | Kiválóan kezdett világbajnoki címvédőként, azonban később vesztett lendületéből, főként az időmérőkön gyengélkedett. A szezon végén a másodhegedűs szerepét töltötte be csapattársa, Felipe Massa mellett, jóllehet hozzá hasonlóan 10 leggyorsabb kört tudhatott magáénak. További két évre aláírt a Ferrarival. |
2007 | Első versenyét megnyerte a Ferrari színeiben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, amit további öt győzelem követett, beleértve a döntő sikert, a szezonzáró Brazil Nagydíjon aratott diadalt, mellyel egy ponttal ugyan, de megszerezte első világbajnoki címét. |
2006 | A McLarennél eltöltött utolsó évében nem tudott győzelmet aratni, ugyanis autója képtelen volt felvenni a versenyt a Renault és a Ferrari versenygépével. Mindezek ellenére minden futamon pontot szerzett, mellyel a bajnokság ötödik helyén végzett. Szerződést kötött a Ferrarival 2007-re. |
2005 | Öt pole pozíció, hét győzelem, öt dobogós helyezés, ám ennek ellenére csak a második helyen végzett a bajnokságban, megbízhatósági problémák miatt. Legnagyobb győzelme a Japán Nagydíjon volt, ahol a 17. helyről indult, és az utolsó körben előzte meg Giancarlo Fisichella Renault-ját és szerezte meg az első pozíciót. |
2004 | A kezdeti megbízhatósági problémák miatt már korán elszálltak a reményei a bajnoki cím megszerzésére, azonban így is kimagaslóan teljesített. Silverstone-ban megszerezte a pole pozíciót, majd Belgiumban fantasztikus küzdelemben legyőzve Michael Schumachert, megszerezte a győzelmet. |
2003 | Megszerezte első győzelmét Malajziában, és összesen tíz dobogós helyezést szerzett. Michael Schumacher legnagyobb ellenfelévé lépett elő, és mindössze két ponttal lemaradva német riválisától, a második lett a bajnokságban. |
2002 | A McLarennél folytatta pályafutását, és első évében három harmadik illetve egy második helyet szerzett csapatának. |
2001 | Kiválóan debütált a Forma-1-ben a Sauber színeiben. Kilenc pontjával a bajnokság tizedik helyén végzett, és tíz alkalommal sikerült az első tízből rajtolnia. |
2000 | A Brit Formula Renault bajnoka. Három versenyen indult az Európa Formula Renault bajnokságban és két győzelmet, két pole pozíciót illetve két leggyorsabb kört szerzett. |
1999 | A Brit Formula Ford és Formula Renault bajnokságban versenyzett, utóbbi téli szezonját megnyerte. |
1998 | Finn gokart bajnok, illetve számos kiváló eredmény nemzetközi gokart szériákban. |
Szezon | Istálló / Motor | VB | Pont | Rajt | GY | Pole | LK |
2018 | Ferrari / Ferrari | 3. | 251 | 21 | 1 | 1 | 1 |
2017 | Ferrari / Ferrari | 4. | 205 | 20 | 0 | 1 | 2 |
2016 | Ferrari / Ferrari | 6. | 186 | 21 | 0 | 0 | 1 |
2015 | Ferrari / Ferrari | 4. | 150 | 19 | 0 | 0 | 2 |
2014 | Ferrari / Ferrari | 12. | 55 | 19 | 0 | 0 | 1 |
2013 | Lotus F1 Team / Renault | 5. | 183 | 17 | 1 | 0 | 2 |
2012 | Lotus F1 Team / Renault | 3. | 207 | 20 | 1 | 0 | 2 |
2009 | Ferrari / Ferrari | 6. | 48 | 17 | 1 | 0 | 0 |
2008 | Ferrari / Ferrari | 3. | 75 | 18 | 2 | 2 | 10 |
2007 | Ferrari / Ferrari | 1. | 110 | 17 | 6 | 3 | 6 |
2006 | McLaren / Mercedes | 5. | 65 | 18 | 0 | 3 | 3 |
2005 | McLaren / Mercedes | 2. | 112 | 19 | 7 | 5 | 10 |
2004 | McLaren / Mercedes | 7. | 45 | 18 | 1 | 1 | 2 |
2003 | McLaren / Mercedes | 2. | 91 | 16 | 1 | 2 | 3 |
2002 | McLaren / Mercedes | 6. | 24 | 17 | 0 | 0 | 1 |
2001 | Sauber / Petronas | 10. | 9 | 16 | 0 | 0 | 0 |
VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör
F1-es statisztikák
Statisztikák: | |
---|---|
Világbajnoki cím | 1 |
Rajt | 291 |
Győzelem | 21 |
Dobogós helyezés | 103 |
Pole pozíció | 18 |
Leggyorsabb kör | 46 |
Pontszám | 1816 |
Tények, és adatok: | |
---|---|
Legjobb rajtpozíció | Első hely |
Legjobb eredmény | Első hely |
Legjobb vb-pozíció | Világbajnok, 2007, 110 pont |
Első verseny | Ausztrál GP, 2001 – Sauber / Petronas |
Első pontok | Ausztrál GP, 2001 – Sauber / Petronas, 1 pont |
Első győzelem | Maláj Nagydíj, 2003 – McLaren / Mercedes |
Első pole pozíció | Európa GP, 2003 – McLaren / Mercedes |
Adatok 2018-ig bezárólag.
|
Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!