Exkluzív interjú: Verstappen elárulta, miben fejlődött a legtöbbet! - F1VILÁG.HU

Exkluzív interjú: Verstappen elárulta, miben fejlődött a legtöbbet!

HIRDETÉS
Gyorsan követik egymást a Forma-1-es versenyek – szinte még csak most kezdődött a bajnokság, de ezen a hétvégén már Magyarországon vendégszerepel a száguldó cirkusz mezőnye. Üres lelátók, szigorú szabályok, mégis izgatott versenyzők! Max Verstappennel interjúztunk!
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 16: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing talks in the Drivers Press Conference during previews for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 16, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Laurent Charniaux/Pool via Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-24N88WX6N1W11 // Usage for editorial use only //

Persze nem személyesen, az idei, 35. Magyar Nagydíjra ugyanis nemcsak nézők, de újságírók sem mehetnek. Vagyis csak nagyon kevesen. Az F1Világ.hu mindenesetre így is exkluzív tartalmakkal készül a sportág szerelmeseinek, COVID-19-módra online faggatjuk a versenyzőket, és reményeink szerint egy igazán izgalmas hétvége eseményeit tárhatjuk az Olvasók elé.

A Red Bull jóvoltából csütörtökön exkluzív interjút készíthettünk az osztrák istálló ifjú titánjával, Max Verstappennel, akit alaposan kifaggattunk az előző két versenyről, a Mercedes motorfölényéről, az idei esélyekről, no meg arról is, 2014-es bemutatkozása óta miben sikerült a legtöbbet fejlődnie!

Üdvözlünk Magyarországon, Max! Két ausztriai versenyen már túl vagy, a teljesítmény szempontjából hogy ment ez a két futam?

M.V.: Ami azt illeti, lehetett volna jobb is! Viszont a második futam azért már jobban alakult az idénynyitón elszenvedett kiesés után. Szóval ennek örülök, hiszen sikerült értékes pontokat szerezni. Ugyanakkor sokat kell még dolgoznunk, ha harcolni szeretnénk a Mercedes ellen.

Christian Horner csapatfőnök azt mondta a legutóbbi verseny után, hogy meglepte őt a Mercedes motorereje. A Hungaroring egy eltérő karakterisztikájú pálya, hogy látod az esélyeid ezen a hétvégén?

M.V.: Az igazság az, hogy a motorerőre mindenhol szükség van. Itt, a Hungaroringen talán kevésbé fontos, de nyilván jó lenne, ha lenne némi extra motorerő, az ugyanis sokat számíthat. Majd meglátjuk, hogyan teljesítünk itt, de szerintem az elmúlt években elég jól mentem a Hungaroringen, magyarán gyorsak voltunk ezen a pályán, de majd kiderül, hogy ezúttal is így lesz-e.

Hallottuk, hogy nem először látogattál el idén Magyarországra. Mit kell tudni a legutóbbi kiruccanásodról?

M.V.: Igen, pár hete jártam már nálatok! És vezettem is a pályán egy utcai autóval!

Az idei a hatodik szezonod a Forma-1-ben, mit gondolsz, milyen területeken sikerült a legtöbbet fejlődnöd a debütálásod óta?

Hirdetés

M.V.: Sikerült rengeteg tapasztalatot szereznem úgy a versenypályán, mint azon kívül. És szerintem ez számít a legtöbbet! Versenyzőként, ha az ember megérkezik a Forma-1-be, már elmondhatja magáról azt, hogy gyors, de folyamatosan gyűjti a tapasztalatot, megtanulja, hogyan építsen fel egy hétvégét, és hogyan kezeljen mindent egy versenyhétvége során a pályán és azon kívül is. Szerintem ebben a tekintetben fejlődtem a legtöbbet a 6 év során.

Sajnálatos módon a szervezők törölték hazai versenyed, a Holland Nagydíjat. Egyetértesz azzal, hogy jobb lesz egy verseny jövőre, közönség előtt, mint egy futam idén, ám rajongók nélkül?

M.V.: Mindenképpen nézők előtt szerettek volna versenyt rendezni, szóval megértem, ez ugyanis nem jöhetett össze idén. De jövőre újra belevágunk, és remélhetőleg egy jó hétvégénk lesz ott!

Mi a legnehezebb most számotokra ebben a járványidőszakban? Mihez a legnehezebb alkalmazkodni?

M.V.: Ez a rengeteg biztonsági intézkedés: folyamatosan maszkban kell járkálni, a tesztelés. De az ember valójában gyorsan hozzászokik, elviseli.

Az első versenyek alapján úgy tűnt, egy kicsit változtak az erőviszonyok: a Ferrari Ausztriában nem tűnt túl gyorsnak, miközben a Racing Point autói igazán versenyképesnek mutatkoztak. Mit gondolsz, a Ferrari teljesítmény-visszaesése összefüggésbe hozható azzal, hogy esetleg trükköztek a motorjukkal tavaly, és az FIA szigorításai után idén ezt már nem tudják megtenni?

M.V.: Jó kérdés, ezt kívülről mindig nagyon nehéz megmondani. Sajnos nem látok be hozzájuk, nem tudom, mi folyik ott. Talán őket kellene megkérdezni erről!

Hogy látod az idei esélyeid? Nagyon sűrű a naptár, a versenyek gyorsan követik egymást, ami az autó fejlesztése szempontjából is kihívás egy csapat számára. Mit gondolsz, mely területeken kell még fejlődnötök az autó teljesítményét illetően?

M.V.: Nos, szerintem sok területen tudunk még fejlődni. Soha nem lehet elég jó! Az biztos, hogy egy kicsit nagyobb végsebességre van szükségünk, és szerintem aerodinamikai fronton is lehetünk még jobbak. Ez most egy más karakterisztikájú pálya lesz, mint a Red Bull Ring, és egy kicsit többet megtudunk majd az autóról.

 

Kedveled egyébként a Hungaroringet?

M.V.: Igen, nagyon szeretem! Nagyon jó pálya, igazán technikás. Sok remek kanyar van rajta, főleg a második szektorban. Szóval mindig nagyon szeretek Magyarországra jönni.

Édesapád is állt itt dobogón 1994-ben! Visszanézted esetleg azt a versenyt?

M.V.: Pár kört láttam belőle, néhány rövidebb felvételt. A teljes versenyt nem. Azt viszont igen, ahogy felállt a dobogóra!

A jelenlegi információk szerint az időjárás is beleszólhat a hétvége alakulásába. A vizes, vagy a száraz pályát szereted jobban?

M.V.: Szeretek esőben vezetni, de olyan autóval, ami tényleg jól is működik vizes pályán! Szóval leginkább ettől függ!

Nagyon népszerű téma most az F1-es paddockban Sebastian Vettel jövője. 100 százalékig biztos vagy abban, hogy nem lesztek csapattársak 2021-ben?

M.V.: Alapvetően nem én hozom a döntéseket, viszont Christian [Horner] és Helmut [Marko] elég világosan fogalmaztak ezzel a témával kapcsolatban az elmúlt napokban.

Alexszel [Albon] milyen a kapcsolatod?

M.V.: Kiváló vele a kapcsolatom, ő egy remek srác, egyben nagyon okos is. Szerintem remekül passzol ebbe a csapatba, szóval minden remekül megy vele.

Kért tőled bármiféle tanácsot, mióta csatlakozott a csapathoz?

M.V.: Nem, ha az ember a Forma-1-ben versenyez, nem kér más versenyzőktől tanácsot. Mindenki tudja, mit csinál. A lényeg, hogy megfelelő egyensúlyt találj a saját autóddal, hogy keményen tudd nyomni vele. Nem gondolom, hogy egymástól kellene tanácsokat kérnünk.

Mit gondolsz a 2022-ben érkező versenyautókról? A versenyzés szempontjából előnyösebbek lesznek? Egyszerűbb lesz harcolni velük?

M.V.: A helyzet az, hogy a problémát jelenleg az okozza, hogy nem tudjuk követni egymást, emiatt pedig az előzés is nehézkes. Úgy tűnik, az autók lassabbak lesznek, de ha ezzel javul a versenyzés milyensége, akkor nem bánom! Az nyilván nagyszerű, hogy a jelenlegi autók annyira gyorsak a kanyarokban, de majd meglátjuk, milyenek lesznek a következő generációs versenygépek!

Van bármiféle információd arról, hogy az első 10 európai verseny után hogyan alakulhat a Forma-1-es versenynaptár?

M.V.: Elég sok helyszínről beszélnek, de momentán semmi sem biztos. Szóval még várnunk kell egy kicsit.

Melyik egyébként a kedvenc pályád?

M.V.: Spa! Mindig is az volt!

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Exkluzív interjú: Verstappen elárulta, miben fejlődött a legtöbbet!
Érdekességek, amiket talán még nem tudtál az Azeri Nagydíjról
Ezeket érdemes tudnod az F1-es Holland Nagydíjról
Ismerd meg őt: Amit eddig nem tudtál Nico Hülkenbergről!
A Forma-1-nek köszönhetően fogunk olcsóbban tankolni néhány év múlva?

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!