Az F1 Racing magazin áprilisi számában az olvasók kérdezhettek a 2007-es év Forma-1-es világbajnokától, Kimi Räikkönentől.
A finn versenyző a lapnak adott interjújában számos magánéleti kérdésre választ adott, de megtudhatjuk például azt is, hogy Fernando Alonsóhoz hasonlóan esetleg rajthoz állna-e a legendás Indianapols 500-on.
A Ferrari utolsó F1-es bajnoka szót ejtett Sebastian Vettellel való kapcsolatáról, illetve arról is, hogy mi a kedvenc itala.
Mi volt az első autó, amit vezettél?
Egy Lada.
Gyors volt? [F1Racing]
Rendben volt… [Mosolyog].
Mit gondolsz, visszatérsz valaha a WRC-be?
Talán néhány versenyre. Csak szórakozásból. Remélem.
Megfontolnád az Indy 500-on való versenyzést?
Talán már nem. Remek verseny, és igen, pár éve kipróbáltam volna, de most nem.
Van egy csapatod a Motokrossz Világbajnokságon. Milyen gyakran motokrosszozol?
Amilyen gyakran csak tudok, de nyilván elég elfoglalt vagyok. Később szeretnék többet, de Svájc, ahol élek, nem a legkönnyebb hely a gyakorlás szempontjából. A nyári szünetben több idő van rá, mivel a téli időjárás elég változékony tud lenni.
Mi a kedvenc számod, amíg énekelsz karaoke közben?
Régóta nem énekeltem már, jó pár éve. De biztosan néhány finn nóta lenne.
Úgy tudjuk, hogy tervezel nyitni egy karaoke bart Helsinkiben… [F1Racing]
No comment. [Mosolyog]
Ki volt a gyerekkori hősöd? James Hunt?
Nem igazán volt hősöm, de akkor hallottam először James Huntról, amikor talán 8 éves voltam. Aztán voltak finn versenyzők, [Keke] Rosberg, majd a két Mika [Häkkinen és Salo], illetve JJ [Lehto]. Reménykedtem abban, hogy jól szerepelnek, de igazándiból soha nem volt hősöm.
10 éve már, hogy világbajnoki címet nyertél. Mi jut eszedbe a győzelemről?
Rég volt már. Nyilván nagy nap volt, de nemcsak a napra emlékszem szívesen, hanem az egész évre. Voltak nagyszerű pillanatok, és néhány kevésbé jó is. De végül jól alakult, és nagyon örültem neki. De nem is tudom… olyan sokat nem gondolok rá. Ma már nem változtatja meg az életem, ha ezen gondolkodom.
Mi a kedvenc italod?
Nagyon sok vizet iszom [Mondja fapofával]. Ha választani kell. A sör más történet, mint ahogy a tej, illetve egyéb dolgok is.
Kaptunk egy e-mailt ma reggel, miszerint ajánlod a Hartwall ’Original Long Drink’ nevű italát [amely finn prémium gin és grapefruit-szóda keveréke]… [F1Racing]
Igen, az jó. De nekem az a kedvenc, amiből az ember a legtöbbet issza, ami a víz…
Buborékos, vagy mentes? [F1Racing]
Inkább utóbbi, de szeretem a szénsavasat is…
A fizikai megterhelés szempontjából melyik a megterhelőbb, a WRC, vagy az F1?
Ez két teljesen eltérő kategória. Pusztán a fizikai dolgokat nézve azt kell mondanom, az F1, másfelől viszont a rali igazán kemény, mert nagyon sok időt vezetünk. Egy egész héten át autóban ülsz, és előfordul, hogy több mint 12 órát az autóban ülsz egy nap. Rengeteget ülünk benne a felvezetések során, illetve magán a ralin is. Ez elég fárasztó. És gondolkodni, jegyzeteket készíteni is kell, ez sokkal keményebb, mint vártam. És lehet korán reggel, vagy késő este – nem sokat alszunk. Mindig azt mondják, aludj annyit, amennyit szükséges, de ez nagyon nehéz a raliban.
Mi a véleményed a 2017-es szezonról?
Nem volt elég, ennél többet akartunk, a Ferrarinál mindkét bajnoki címet meg szeretnénk nyerni. Javítanunk kell a dolgokon, nem szabad hibáznunk egyik oldalon sem – sem a csapat, sem mi, versenyzők. Apró dolgok ezek, amit nagy szerepet játszottak végül tavaly abban, hogy végül ki nyerte meg a bajnokságot.
Kipróbálnád magad a ralikrossz-világbajnokságon, ha befejezted az F1-ben?
Igen, még nemigen volt időm vezetni az autót, de felajánlották pár alkalommal. Szórakoztatónak tűnik, hasonlóak az autók a raliautókhoz, csak erősebbek. Szerintem jó volna legalább kipróbálni egyszer.
Mi késztetett arra, hogy F1-es versenyző légy?
Nem hiszem, hogy volt egy konkrét dolog. Érdekelt a versenyzés és minden, aminek köze volt a motorokhoz. Alapvetően soha nem hittem, hogy eljutok az F1-ig, mert soha nem volt pénzünk, de szerencsére jó emberek kerültek körém Dave és Steve Robertson személyében. És nekik hála sikerült. Nélkülük esélyem sem volt. Mindig azt gondoltam, évekig gokartozom majd, egy kis pénzt szerzek belőle, de arra soha nem volt elég büdzsém, hogy versenyautót vezessek. A barátok és a család szerencsére segítettek, bekerültem a Forma Renault-ba, és egy kis tehetséggel egy évvel később már az F1-ben voltam.
Seb Vettel jó barát a versenypályán kívül?
Igen, elég jól ismerem őt korábbról, közel lakunk egymáshoz, és szoktunk együtt sportolni a versenypályán kívül is. Együtt repülünk, és szorosan együtt dolgozunk a versenyeken.
Elég gyakran szembesülsz kérdésekkel a sajtó részéről. Melyik országból kapod a leghülyébb kérdéseket?
Mindegyik ugyanazon a szinten van. Mind egykutya.
Ki volt a leggyorsabb csapattársad?
Erre nagyon nehéz válaszolni, mert nehéz összehasonlítani a csapattársakat. Volt néhány kiváló csapattársam pályafutásom során, voltak nagyon gyorsak is, de nem hinném, hogy sorrendbe lehet tenni őket. Mindenki más.
Mik az ambícióid az új szezonra?
Nyilván szeretnék minden hétvégén az élen harcolni, hogy 2018-ben harcban lehessek a vb-címért. Azt gondolom, elég rosszul indult a 2017-es évünk – nekem személy szerint. Nem voltunk elégedettek a beállításokkal, és elég sokáig tartott megoldani. Aztán később jobb lett a helyzet, de túl sok kiesésünk volt különféle okok miatt. De azt hiszem, csapatként évről évre nagy utat tettünk meg.