Az F1-es korelnökkel, a 41 éves Räikkönennel nemrég az F1-Insider.com című lap közölt exkluzív interjút, melyben nemcsak fiáról, de Sebastian Vettelről, valamint a Schumacherekről is szó esik.
Kimi, tudjuk, hogy érdekelnek az utcai autók is. Nemrég egy Alfa Romao Giulia GTAm-et teszteltél. Ezt a sportváltozatot az Alfa Romeo fennállásának 110. évfordulójára adták ki, és 540 lóerős.
Kimi Räikkönen: Az autó könnyebb és több a lóerő is. Viszont nem versenyautó, a mindennapi használatra találták ki. El lehet menni vele vásárolni, de akár fel lehet menni vele egy pályára is, ha úgy érzi az ember. Remek autó, az egyszer biztos!
Te és a feleséged is szerepeltek az Alfa Romeo reklámfilmjében, ami már-már kultikussá vált. Nagyon nyugodtnak tűntök benne, és látszólag remekül szórakoztok!
K.R.: A forgatás 3 napig tartott, sok időt vett igénybe. Igen, jól szórakoztam, még ha nem is lesz a fő foglalkozásom az, hogy filmekben szerepeljek!
Az olasz vagy a német autókat szereted jobban?
K.R.: Hogy őszinte legyek, engem már annyira nem érdekelnek az autók, mint akkor, amikor megkaptam a jogosítványomat. Akkor Finnországban minden nap autóztam és remekül szórakoztam, főleg télen, a havas utakon. Ma már csak mondhatni árucikként használom az autót, hogy eljussunk A-ból B-be. De természetesen különleges kapcsolatom van az olasz autókkal – pályafutásom nagy részében olasz autóval versenyeztem.
Gondolsz az e-mobilitásra?
K.R.: Nem annyira. De nemcsak az autókról van itt szó. A jövőben sok mindent látunk majd tisztán elektromos hajtással, beleértve a kerékpárokat és a motorkerékpárokat is. A végtermék minden bizonnyal a legjobb a környezet számára, de nem vagyok biztos abban, hogy ez a legmegfelelőbb út ehhez a végtermékhez.
Barátod, Sebastian Vettel elkötelezett a zöld jövő mellett. Azt mondja, hogy a Forma-1-nek is gyorsabban kellene felállítania az efféle sztenderdeket. Még azt is elárulta, hogy ősszel a zöldekre fog szavazni a német választásokon. Szerinted jó, ha egy autóversenyző ennyire nyitott ebben a kérdésben?
K.R.: Miért ne? Világos véleménye van, és a környezettudatossággal mindenkinek foglalkoznia kellene a gyerekei miatt. A versenysportban gyorsabban lehet fejleszteni, ezeket pedig később mindenki számára elérhetővé lehet tenni.
Itt van a mezőnyben Max Verstappen és Mick Schumacher is. Mikor látjuk a fiadat, Robin Räikkönent a Forma-1-ben?
K.R.: Nem tudom, hogy egyáltalán meg fog-e történni. Nem szaladnék még ennyire előre… Jelenleg hevesen gokartozik, és imád mindent, aminek motorja van. Olykor egész délután rója a köröket, máskor kevésbé, mert inkább valami mást csinál. De ugyanez igaz a kislányoma is, aki szépen lassan elkezd érdeklődni minden iránt, ami mozog. Én biztosan támogatni fogok mindent, amit élveznek. Nem számít, mi az. De kényszeríteni nem fogok semmit.
Azt meg tudod mondani, hogy Robinnak van-e tehetsége?
K.R.: Még nem figyeltem őt így. Még csak 6 éves. Először élveznie kell azt, amit csinál. Ez lehet a futball is, vagy bármilyen már sportág. És azt gondolom, 12 éves kor előtt nem is kell a tehetségen gondolkodni.
Hogyan értékelnéd Mick Schumacher F1-es debütálását?
K.R.: Nehéz tündökölnie, mert az autója nem igazán gyors. Másfelől viszont ez jó neki is. Hiszen az emberek tudják, hogy nincs jó autója. Ha pedig erős versenyeket fut és megmutatja a sebességét, az pozitívum. Nagy nyomás van rajta a neve miatt. De a legrosszabb autóval a legkönnyebb kezdeni, mert nincsenek nagy elvárások. Így több ideje van arra, hogy tanuljon.”
Nem érzed öregnek magad amiatt, hogy Max és Mick édesapja ellen is versenyeztél?
K.R.: Egyáltalán nem! Akkor érzem magam öregnek néha, amikor reggel felkelek, de nem az autóban a versenypályán.
Michael Schumacher tényleg annyira különleges volt, mint sokan mondják?
K.R.: Igen, természetesen, mert gyors volt és eredményes minden autóval. Mindig jókat versenyeztem ellene, remek volt. Még később is, amikor én is visszatértem, illetve ő is. Mindig megtaláltuk a megfelelő egyensúlyt.
Örültél annak, hogy jó barátod, Sebastian Vettel Bakuban újra dobogóra állhatott? Sokan azt mondják, már elfelejtette, hogyan kell vezetni…
K.R.: Igen, örültem neki. Ami a kritikákat illeti: így működik a Forma-1. Először hős vagy, aztán halott, majd ismét hős. De engem ez egyáltalán nem érdekel.
Te vagy az a versenyző, aki a legtöbb F1-es versenyen állt rajthoz. Szeretnéd jövőre kiterjeszteni ezt a rekordot, vagy befejezed 2021 végén?
K.R.: Őszintén mondom, nem tudom. De tavaly ilyenkor is ugyanez volt. Majd meglátjuk. Bárhogy is legyen, a rekordom meghosszabbítása nem érdekel. Minden rekordot megdöntenek egyszer. Ezért nekem ez semmit sem jelent.
Ha befejezed, szeretnéd Mick Schumachert az autódban látni? Vannak ilyen jellegű spekulációk…
K.R.: Ha úgy döntök, abbahagyom, tényleg nem érdekel, ki vezeti az autómat. Az már nem az én problémám.”