A spielbergi futamot ugyan Valtteri Bottas révén megnyerte a Mercedes, a versenyen azonban a finn pilótát, illetve csapattársát, Lewis Hamiltont is probléma hátráltatta: a versenyzőket a csapat egy váltószenzor-probléma miatt arra kérte, lehetőség szerint kerüljék a kerékvetőket.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, a probléma már a futam elején felütötte a fejét, és attól féltek, egyik autójuk sem ér el a célig.
Mivel ezen a hétvégén egy második futamot is megtartanak Spielbergben, a Mercedesnek fontos, hogy mihamarabb megoldást találjon a technikai gondokra.
„Egy nagyszerű szakemberekből álló csoport segíti Simon Cole munkáját a megbízhatóságunkat tekintve, ő és a csapata pedig dolgozni fognak azon, hogy a következő hétvégéig megoldják a problémát” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
„Annyit tudok, hogy vannak megoldások, amikkel legalább javítani tudunk a helyzeten. Ausztria nyilván a legmegterhelőbb az autó ezen alkatrészei számára az egész idényben. Ha tehát meg tudjuk valahogy védeni az autónkat a következő hétvégén, rendben leszünk. Szerintem vannak ötleteink.”
Wolff rámutatott arra, a megbízhatósági problémák főleg a spielbergi kerékvetőkből fakadnak, azokat ugyanis a versenyzők számos kanyarkijáraton agresszíven használják.
„A megbízhatósági gondok a kerékvetőkből fakadnak. Ez egy nagyszerű pálya, de ha túl szélesen – persze a szabályok keretein belül – használod őket, akkor ártasz a felfüggesztésnek. Persze a versenyző saját értékelésén múlik, milyen gyorsan szeretne menni, mennyire akarja meglovagolni azokat a kerékvetőket – és nyilván ő a lehető leggyorsabban szeretne menni. Ha pedig így teszel, azzal azt kockáztatod, hogy megsérül a felfüggesztés, illetve a vibráció miatt el is törhet.”